68,2% dintre români au o percepție negativă cu privire la posibilitățile de angajare existente în acest moment pe piața muncii, conform studiului realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research pentru Bucharest Forum. Astfel, 2 din 3 români consideră că există foarte puține opțiuni în alegerea unui job.
Deși la nivel european România înregistrează una dintre cele mai mici rate de șomaj, cu o valoare medie în primele 9 luni ale anului curent de 7,1%, respondenții apreciază, totuși, că sunt puține locuri de muncă. Conform datelor oficiale Eurostat, raportate de Comisia Europeană, Spania a înregistrat o valoare a ratei de șomaj de 24,7 %, de aproximativ 3 ori mai mare decât cea din România, în timp ce Germania, cu un procent de 5,6% a ratei șomajului se situează printre țările cu cea mai scăzută pondere a populației neangajate.
ConfidenceIndex arată că mai puțin de 10% dintre români (8,9%) sunt mulțumiți de numărul locurilor de muncă disponibile, adică mai puțin de 1 din 10 respondenți. În ceea ce privește evoluția pieței muncii în următoarele 3 luni, românii par să fie mai optimiști: 11,2% dintre aceștia apreciază o creștere a ofertei de locuri de muncă.
“Percepția românilor cu privire la situația actuală a locurilor de muncă reflectă în fapt o lipsă de încredere în îmbunătățirea situației economice, în ansamblul ei. Ceea ce ne arată ConfidenceIndex este faptul că opțiunile disponibile pe piața muncii reprezintă pentru consumatori un aspect important, prin care ei evaluează și percep viitorul țării“, completează Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.