De ceva vreme Starbucks cochetează cu ideea de a servi ceaiuri, în condițiile în care în unitățile din India se poate deja comanda această băutura. Însă, Starbucks vrea mai mult.
Astfel, marele retailer american a anunțat că va achiziționa Teavana Holdings, un lanț de ceainării cu baza în Atlanta. Anunțul a făcut ca acțiunile companiei sus amintite să crească pe bursă cu 50%.
Sugerează, oare, această achiziție faptul că este ora ceaiului în lumea cafelei? Încă din 1999, Starbucks deține brandul de ceaiuri Tazo, achiziționat cu 8,1 milioane de dolari și care a ajuns în prezent la venituri anuale de 1,4 miliarde de dolari, în condițiile în care veniturile anuale ale lanțului de cafenele se ridică la 13,3 miliarde de dolari.
Cu ceva timp în urmă, lanțul de ceainării Teavana a început expansiunea în afara Statelor Unite tocmai pentru a crește brandul, iar în mai anul acesta a cumpărat retailerul Canadian Teaopia. Consumul de ceai pe cap de locuitor în Canada este mai mult decât dublu față de cel din SUA.