Ceea ce britanicii presupuneau demult a devenit acum o certitudine: tabletele de ciocolată au fost reduse anul trecut cu cel puţin 10%, în pofida faptului că preţurile au rămas la fel. Astfel, se produce o inflaţie ascunsă, consideră Biroul Naţional de Statistică din Regatul Unit, potrivit Business Insider.
Numai compania Cadbury a micşorat anul trecut tableta de ciocolată Dairy Milk de la 49 de grame la 45 de grame, păstrând însă preţul de 59 penny. Cutia cu bombonele Rowntree’s Fruit Pastilles a devenit mai uşoară cu 35 de grame, de la 205 la 170 de grame. O cutie Smarties cântăreşte în prezent 147 de grame, faţă de 175 de grame, cât cântărea în trecut. În timp ce o pungă Nestle’s Munchies Pouch a scăzut de la 150 de grame la 126 de grame.
După cum menţionează Biroul Naţional de Statistică, companiile reduc dimensiunea produsului ca urmare a costurilor ridicate la cacao şi combustibil, punând clientul într-o situaţie dezavantajoasă.
‘În primul rând creşterea inflaţiei se resimte în cazul cartofilor, fructelor şi a produselor de patiserie. În acest din urmă caz, se remarcă o reducere a dimensiunii produselor’, se menţionează într-un raport al biroului amintit, care atrage atenţia că, pentru aceeaşi sumă de bani, clienţii cumpără un produs mai mic.
Sursa: Agerpres