În era digitală, inclusiv distribuţia afacerilor cu obiecte de lux se schimbă. Dacă pentru brand-urile consacrate și clienții fideli acestora experiența din magazin (contactul cu bunurile ce urmează a fi cumpărate, senzația pe care o oferă la atingere) este importantă, noul val de cumpărători de lux preferă Internet-ul pentru a-și comanda produsele dorite.
Studiile de specialitate arată că aproape toţi bogaţii (98%) folosesc internetul pentru achiziţia de bunuri şi servicii de lux şi peste jumătate din ei o fac în mod frecvent. Prin urmare, a fost numai o chestiune de timp până ce branduri de lux ca Hermes, Fabergé sau Boucheron să înceapă vânzările în spaţiul virtual.
“Avantajele date de mediul online și atracția exercitată de acesta nu trebuie să surprindă având în vedere că publicul modern, consumator de lux, este dinamic. Cei care comandă on-line cunosc marca respectivă, au mai avut de-a face cu ea (…) De remarcat evoluția turismului de shopping și numărul în creștere al city break-urilor pentru cumpărături în orașe consacrate, precum Paris, Milano… ”, e una din concluziile primei ediții a CAESAR Luxury Summit, desfăşurat, la sfârşitul săptămânii trecute, în Bucureşti.
Principalii invitaţi ai evenimentului găzduit de Dan Vardie, fondatorul revistei CAESAR și președintele companiei Automedia, au fost Camelia Șucu (Class Living), Andreea Ioniță Loukas (Micri Gold) și Marius Ghenea (School for Startups România).
"Luxul evoluează, indiferent de ce credem noi. Fie că ne place sau nu, luxul evolează și din punct de vedere financiar", spune Dan Vardie. "(…) inovația joacă un rol important în domeniu. Atât în procesele de producție și de vânzare, cât și în procesul de marketing. Totodată, povestea din spatele produsului rămâne pe primul loc pentru mulți cumpărători. Internetul devine tot mai important, indiferent că ne referim la un brand consacrat sau la unul nou. În ceea ce privește retenția consumatorilor de lux, mai avem de lucrat la acest capitol în România. Un lucru îmbucurător este că luxul se dezvoltă și pe piața autohtonă, chiar dacă nu atât de suținut ca pe alte piețe. Luxul înseamnă valoare, deși valoarea nu echivalează întotdeauna cu lux. Nu în ultimul rând, experiențele de lux devin tot mai importante”, face Vardie un rezumat al discuțiilor purtate în ediţia din acest an a CAESAR Luxury Summit.
Piaţa mondială a luxului a ajuns la 212 miliarde de euro, valoare de două ori mai mare decât PIB-ul României.