Compania a exportat, în această perioadă, aproximativ 20% din producţia sa, în contextul în care în 2010 exporturile nu au depăşit 12% din producţia realizată, iar în 2011 procentul cantitativ a fost de 22%.

Producția de carne de pasăre în 2012 este cu 5 procente mai mare și, prin urmare, și valoarea absolută a cantităților exportate, în acest an, este mai mare decât în primele 10 luni ale anului trecut. Valoric, Agricola a încasat cu 3% mai multă valută decât în 2011 din carnea de pasăre.

Pieptul de pui şi puiul grill Agricola au, fiecare, o pondere de 40% din totalul exporturilor companiei în 2012, în ţări ca Germania, Ungaria, Italia, Franța, Grecia, Bulgaria sau Olanda (în ordinea valorică descrescătoare).

“Menținerea acestui canal de vânzare la o cincime din producția noastră asigură un aport de valută necesar, substanțial, dar și un echilibru corelat cu obiectivele noastre de creștere pe care le-am transformat în realitate în ultimii ani. Menționam, încă de anul trecut, că ne interesează piaţa Marii Britanii, unde deja colegii de la Europrod livrează de aproape doi ani produse de tip ready-meal. Colegii de la Salbac sunt activi pe piețele externe începând cu anul 2011”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Europrod, compania din cadrul Grupului Agricola specializată în produse ready-meal și semipreparate din carne, are ca principală destinație a exporturilor Marea Britanie (alături de Irlanda și Malta), unde anul acesta au crescut – in primele 10 luni – cantitățile livrate cu 60% față de anul 2011, încasând circa 400 mii euro.

Alți 300.000 euro reprezintă valoarea exporturilor de mezeluri și specialități pe care Salbac le-a realizat în primele luni ale acestui an – primul an în care această companie face export. Principalele piețe unde ajung specialitățile din carne și salamurile Agricola sunt Italia (64%), Spania (35%) și, mai recent, în Marea Britanie.

“Ne interesează foarte mult, în continuare, piaţa internă, însă cea mai importantă «caracteristică» a consumului în 2012 a rămas prudenţa, iar în ceea ce priveşte carnea de pasăre estimez că nivelul consumului va crește doar cu câteva procente. Prin urmare, canalul de export rămâne una dintre prioritățile noastre”, a precizat Grigore Horoi, care estimează, pentru 2012 , o cifră de afaceri consolidată de 103,2 milioane de euro.