““Românii au adoptat în forţă Black Friday, după cum au procedat și cu alte tradiţii americane – Valentine’s Day, Halloween etc- iar creşterea exponenţială a vânzărilor în acest an faţă de precedentul este un indicator clar că Black Friday este un instrument promoțional de succes care va lua amploare de la an la an”, a arătat Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din România.
Anul trecut, un număr foarte restrâns de retaileri de produse IT şi electrocasnice au avut campanii de reduceri de Black Friday şi au raportat vânzări record. Încurajaţi de această reuşită, cu un marketing agresiv, în 2012, mai mulţi retaileri – cu magazine online sau în marile centre comerciale- au promovat reducerile de Black Friday, iar vânzările din acest an au fost estimate la cca 50 milioane de Euro. În anul curent, domeniile retailerilor care au participat la campanie au fost deja cu mult mai diversificate: celor din IT&C şi electrocasnice li s-au alăturat retaileri din fashion, turism, chiar şi imobiliare.
 „Magazinele din centrele comerciale pe care le deţinem au înregistrat în weekendul Black Friday vânzări mai mari cu 25-30% decât într-un weekend obişnuit. Afluxul mare de vizitatori în magazinele Altex, Flanco, Domo și Media Galaxy a generat o  creştere a vânzărilor peste așteptări în hipermarketuri, în special pe sectorul food. Pentru prima dată, și magazinele de fashion, bijuterii şi mobilă etc din centrele respective au intrat în Black Friday cu reduceri de până la 25%, iar vânzările lor au crescut simțitor faţă de un weekend normal. Magazinele de electronice&IT din centrele comerciale deţinute de AREOF au avut la rândul lor vânzări record”, a precizat Graham Kilbane. În România, Argo Real Estate Opportunities Fund deţine patru parcuri de retail- Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea şi Era Shopping Park Iaşi- care cumulează o suprafaţă totală închiriabilă de 271.000 mp.
“În anii trecuţi, pentru majoritatea retailerilor, vârful vânzărilor era înregistrat cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă, iar hipermarketurile aveau încasări record de Paşte şi de Crăciun. Cred că în anii următori vom asista la o schimbare a acestor caracteristici: reuşitele din acest an vor atrage practic noi retailerii în campania Black Friday. Vom vedea în timp dacă această campanie va putea genera vânzări adiționale sau doar o accelerare temporară. Cu siguranță însă că aceste campanii sunt oportunități clare pentru consumatori”, a arătat Graham Kilbane.