Facebook devine astfel a 26-a companie de pe sistemul alternativ al Bursei de Valori Bucureşti, pentru care Tradeville acţionează ca market maker.
Obiectivul ultimilor ani al Facebook a fost atragerea unui număr cât mai ridicat de utilizatori şi stabilirea legăturilor dintre aceştia. Facebook a înregistrat în luna septembrie un numar impresionant de peste un miliard de utilizatori (circa 1/7 din populaţia planetei), în creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din care 584 milioane au accesat zilnic site-ul de socializare, în crestere cu 28% ca ritm anual.
Evoluţia ascendentă a veniturilor şi a valorii acţiunilor celei mai mari reţele de socializare, Facebook, depinde de eforturile managmentului de a dinamiza activitatea companiei, potrivit raportului de evaluare realizat de Departamentul de Analiză al casei de brokeraj Tradeville.
“Platforma mobilă a consemnat o evoluţie spectaculoasă, marcând o creştere de 61% şi un număr total de 604 milioane utilizatori în T3. La aceste cifre se pot adăuga cele peste 100 milioane de conturi ale platformei Instagram”, potrivit Tradeville.
“Pentru urmatoarea perioadă, Facebook intenţionează să dezvolte partea de aplicaţii care va îmbunătăţi experienţa folosirii platformei şi va transforma modul de interacţionare a utilizatorilor cu firmele care au nevoie de promovare. În acest scop, Facebook a lansat în ultimele luni şi dezvoltă în continuare mai multe strategii şi aplicaţii care vor uşura şi eficientiza efortul de promovare”, arată analiştii Tradeville.
Rezultatele Facebook în trimestrul 3 au fost pe un trend ascendent, compania înregistrând venituri totale de 1,26 mld. USD, din care 1,09 mld. a fost publicitatea oferită partenerilor. Aceasta reprezintă o creştere cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, rezultatul fiind afectat cu aproximativ 6% de întărirea USD.
Cheltuielile Facebook au fost majorate în perioada de după listare de activarea anumitor prime platite către angajaţi, de provizionarea unor cheltuieli semnificative cu taxele şi de cresterea cheltuielilor cu cercetarea şi dezvoltarea. Per total, în T3 Facebook a înregistrat un profit net de 311 mil. USD (0.12 USD/actiune), depăşind estimările analiştilor Reuters.
“Considerăm că Facebook şi-a atins obiectivul de a atrage un numar impresionant de utilizatori, pasul următor fiind monetizarea acestui activ. În prezent FB generează venituri de 4,6 USD/utilizator/an, valoare scazută în comparaţie cu GOOG, însă eforturile managementului de a dinamiza activitatea companiei pot fi primii paşi în evoluţia ascendentă a veniturilor şi a titlurilor Facebook”, conchid analiştii Tradeville.
Facebook a fost listată pe 18 mai 2012, într-una dintre cele mai mari oferte publice iniţiale (IPO) din istoria pieţelor americane. În ciuda atragerii unei sume impresionante în cadrul IPO, de 16 miliarde dolari, cea mai mare atrasă de o companie din Silicon Valley, listarea pe Wall Street a fost o dezamăgire profundă, acţiunile scăzând puternic în primele zile pe bursă, cu mult sub preţul de vânzare în IPO, de 38 dolari.
În prezent, Facebook se tranzacţionează la 27,7 dolari, cu 27% sub preţul din IPO. La acest preţ, Facebook e evaluată la 71,14 miliarde dolari, cu 33 miliarde mai puţin decât nivelul dat de IPO. Totuşi, Facebook a recuperat masiv în ultimele luni, după ce la un moment dat atinseseră un minim absolut de 17,55 dolari.