Băuturile energizante promit să confere consumatorului mai multă energie decât cafeaua. Pe lângă cafeină, acestea conțin ingrediente precum guarana, taurină și ginseng. Dar în afară de cafeină, restul ingredientelor nu au efectul anunțat, declară specialiștii, care nu au găsit dovezi în favoarea acestora, scrie Daily Mail.

Cercetarea a fost condusă de doctorul Holly Benjamin, de la spitalul  de pediatrie Comer, parte a Universității din Chicago.

În România, businessul de energizante «prinde (noi) aaaripi» pe timp de criză.
Concret, dacă în anul 2003, românii au consumat 1,3 milioane de litri de lichid energizant (circa 0,05 litri pe cap de locuitor), anul trecut, consumul crescuse până la 14,7 milioane de litri, conform datelor companiei de cercetare Canadean, citate de David. Ce urmăreşte, în esenţă, PepsiCo e ca energizantul Adrenaline, lansat în aprilie 2012 pe piaţa românească, să ajungă să sufle în ceafa Red Bull, care domină (valoric) autoritar piaţa locală şi mondială.

Piaţa energizantelor – estimată, azi, la 60 -70 mil. euro, luând în calcul un preţ de aproape cinci euro pentru un litru de energizant – a fost deschisă în România de austriecii de la Red Bull, în 1996 (distribuit atunci de BDG). Primul competitor puternic a venit abia după cinci ani: e vorba de Burn, marcă a Coca-Cola (România fiind cea de-a patra piaţă a Burn, după Noua Zeelandă, Australia şi Anglia).  Între timp, şi-a făcut loc în piaţă şi în rafturi şi Rienergy (European Drinks), Hell (Candy Globe), Golden Horse (Rio Bucovina), New Force şi Big Party (Dacardi Impex) sau Tiger (Tymbark). În total, vorbim de o piaţă pe care, în prezent, şi-o împart aproape 100 de produse – branduri consacrate sau mărci proprii ale retailerilor.