Curierii pariază pe comerțul online în 2013

Comerțul online a înregistrat o creștere semnificativă în ultimii doi trei ani, așa încât, pentru curieri, această nișă devine din ce în ce mai importantă. Produsele electronice, hainele, cadourile și multe altele se pretează pentru vânzare pe online și, implicit, pentru transport. De aceea, estimările jucătorilor din piață pentru 2013 iau în calcul creșteri de 20% pe acest segment.

”Este clar că și produsele alimentare, preparare sau nu, vor face din ce în ce mai mult obiectul unor astfel de transporturi. La nivel mondial accelerarea pe acest segment este și mai vizibilă. În Anglia, spre exemplu, majoritatea comerțului este online”, spune Octavian Bădescu, proprietarul companiei de curierat Sameday Courier.
Așadar, dacă în urmă cu câțiva ani, ponderea comenzilor venite din online nu sărea de câteva procente, în 2012 tot mai mulți jucători din piață au anunțat creșteri. ”Ponderea comerțului online în business-ul nostru a ajuns la 25-30%, iar tendința rămâne una de creștere. Dacă e să facem o comparație cu comenzile clasice, pe care s-a bazat business-ul FAN Courier încă de la început, nu există mari diferențe între cererile de transport”, spun și reprezentanții FAN Courier.
Bineînțeles, sunt și cazuri în care acest tip de comerț reprezintă jumătate din afacere, cu perspective de creștere, așa cum se întâmplă în cazul DPD România. Potrivit lui Lucian Aldescu, CEO al companiei, magazinele care aduc cel mai mare volum de colete activează în zonele de retail IT&C și fashion.
Comerțul electronic este  un client foarte important pentru noi, în contextul în care a ajuns acum să genereze 50% din total business”, explică Aldescu. Referindu-se la cele mai solicitate perioade din an, reprezentanții companiilor de curierat spun că în perioada sărbătorilor volumul expedițiilor crește cu 20% sau chiar mai mult.
”În unele săptămâni din decembrie se observă o creștere de circa de 50 %. Dar, per ansamblu, la nivel de lună, creșterea nu este mai mare de 20 %. Lunile slabe în curierat sunt ianuarie, februarie, iulie și august, curieratul fiind strâns legat de economie”, mai spune Octavian Bădescu.