Ministrul bulgar al transporturilor, Ivailo Moskovski, a declarat că privatizarea transportului feroviar de marfă va fi considerată un succes dacă guvernul reuşeşte să primească 200 de milioane de leva (puţin peste 100 de milioane de euro).
Aflat în studioul postului de televiziune TV7, Moskovski a lăsat să se înţeleagă că suma este necesară pentru plătirea unei părţi din datoria de 750 de milioane de leva, acumulată de Căile Ferate Bulgare, pentru a putea fi salvat transportul feroviar de călători care va rămâne în proprietatea statului. De asemenea, oficialul bulgar a respins acuzaţiile sindicatelor potrivit cărora preţul cerut pentru societatea bulgară de stat de transport feroviar de marfă (BDZ Marfă) este prea mic.
În noiembrie 2012 a fost lansată a două procedură de privatizare a BDZ Marfă, după ce prima procedură a eşuat din cauza lipsei de interes provocate cel mai probabil de criteriile prea exigente.
Ofertele pot fi depuse până la 12 martie 2013, iar termenul pentru achiziţionarea caietului de sarcini a expirat la începutul acestei săptămâni. Nouă societăţi au cumpărat documentaţia. Printre cei nouă candidaţi se află şi compania Grup Feroviar Român, iar potrivit unor surse şi o altă companie românească – Transferoviar Grup.