Asociaţia producătorilor chinezi de automobile a anunţat vineri că în 2012 vânzările totale de autovehicule (incluzând autoturisme, camioane şi autobuze) au crescut cu 4,3% până la 19,3 milioane de unităţi. Vânzările de autovehicule de pasageri au crescut cu 7,1% până la 15,5 milioane unităţi. Comparativ, în luna iulie a anului trecut, Asociaţia estima că în 2012 vânzările totale de autovehicule vor înregistra o creştere de 5-8%, depăşind pragul de 20 de milioane de unităţi.
În ultimii doi ani, vânzările de autovehicule în China au încetinit semnificativ faţă de creşterea de 32% înregistrată în 2010, pe măsură ce oraşe precum Beijing şi Guangzhou au restricţionat achiziţiona de noi vehicule pentru a reduce poluarea şi ambuteiajele. În plus, vânzările de autoturisme au scăzut în mod neaşteptat în luna septembrie după ce demonstraţiile anti-japoneze au afectat vânzările de autoturisme marca Toyota Motor Corp şi Nissan Motor Co.
Pentru acest an, Asociaţia producătorilor chinezi de automobile estimează că vânzările de autovehicule vor creşte cu 7%, 2013 urmând să fie al treilea an de creştere cu o singură cifră. În schimb, vânzările de autoturisme vor înregistra o creştere uşor mai mare, 8,5%, a declarat adjunctul secretarului general al Asociaţiei producătorilor chinezi de automobile, Shi Jianhua.
Chiar şi aşa China, ţară care a fost responsabilă pentru o treime din autoturismele vândute la nivel global în ultimii cinci ani, oferă constructorilor auto oportunităţi imense ca urmare a extinderii casei mijlocii. Potrivit firmei de consultanţă Booz & Co, vânzările de autovehicule de pasageri în China ar urma să treacă de 20 de milioane de unităţi în anul 2020, fiind responsabile pentru 60% din vânzările totale în regiunea Asia-Pacific. (Sursa: Agerpres)
19,3 milioane vehicule vândute în China, în 2012
11 ianuarie 2013, 10:38
Ultima modificare în 11 ianuarie 2013, 12:38
Vânzările de autovehicule în China (cea mai mare piaţă auto din lume) au crescut cu 4,3% anul trecut, sub estimările anterioare, după ce autorităţile locale au impus restricţii la achiziţiile de autoturisme, iar consumatorii au evitat autovehiculele japoneze pe fondul disputelor teritoriale dintre cele două state, potrivit Bloomberg.
Etichete: auto,
china
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Se întâmplă în SUA: O companie a renunțat să ceară socoteală celui care a salvat-o de la moarte
- Mii de apartamente executate silit, cu 25% mai ieftine. Vezi aici ce prețuri au
- BCE a prezentat astăzi noua bancnotă de 5 euro
- Anul în care marii retaileri de modă au cucerit România
- În majoritatea ministerelor numărul de angajaţi va fi redus cu 5-10%
- Vom împrumuta 1,5 mld. euro de pe piaţa externă pentru finanţarea deficitului
- Cum a învăţat agricultură Costel Ţandără, producător de salvie din Tulcea: „Am luat librăriile la rând”
- Mario Draghi: Economia zonei euro se va redresa gradual în 2013
- Wizz Air își face centru de training la Budapesta
- Bugetul CNAS pentru medicina de ambulatoriu a fost mărit cu 50%