Potrivit New York Times, raportul, prezentat la finalul săptămânii trecute, le vizează pe companiile care colectează datele utilizatorilor. Aceste companii, în mare parte, adună informații despre anumite persoane pentru publicitate direcționată. Taxa va fi aplicată proporțional cu numărul de utilizatori pe care o companie IT îi atrage.
Google are venituri anuale mai mari de 30 de miliarde de dolari din publicitate. Două miliarde de dolari dintre acestea sunt aferente activității din Franța. Cum Google nu este o companie franceză, nu trebuie să plătească taxe pentru întreaga sumă.
Bătălia Hexagonului cu firmele de IT nu este una nouă. În octombrie, Guvernul a propus o lege prin care motoarele de căutare ar trebui să plătească pentru articolele – știri dacă doreau ca acestea să apară la căutări. Nici pe vremea lui Sarkozy, companiile de internet nu au fost scutite de emoții. Fostul președinte a adus în discuție taxarea publicității pe internet.
Cei de la Google au declarat că internetul oferă oportunități multiple de creștere economică, respectiv creare de locuri de muncă.
Propunerea președintelui Franței are nevoie de aprobarea Guvernului pentru a deveni realitate, însă potrivit New York Times, acest acord ar putea veni până la finalul anului.