După ce a trecut printr-un proces de restructurare şi recalibrare a relaţiei cu partenerii de afaceri, grupul de presă a găsit formula corectă şi a reuşit să obţină creşteri substanţiale ale profitului operaţional în a doua parte a anului trecut
Într-o vreme în care cuvântul profit a dispărut aproape complet în lumea presei, Editura Evenimentul Zilei şi Capital reuşeşte, nu fără eforturi, să marcheze creşteri substanţiale la acest capitol. În a doua jumătate a anului trecut, grupul care deţine cotidianul Evenimentul zilei şi săptămânalul economic
Capital, a obţinut un profit operaţional cu 563% mai mare decât în perioada similară a lui 2011. Profitul net a crescut şi el cu peste 300%. Stabilizarea afacerilor se datorează în primul rând unui proces amplu de recalibrare, care a vizat nu doar relaţia cu angajaţii, ci şi pe cea cu furnizorii şi partenerii.
Cheltuieli chibzuite şi contracte renegociate
„Nu este deloc o perioadă fericită pentru presă, însă mergem înainte. Rezultatele obţinute anul trecut ne arată că, totuşi, se poate. Nu am fi reuşit însă fără partenerii noştri şi fără aportul celor două redacţii. Şi unora, şi altora le mulţumesc“, spune Virgil Munteanu, director executiv al grupului. Potrivit acestuia, compania a reuşit să renegocieze contractele cu mai mulţi furnizori obţinând, în unele situaţii, reduceri semnificative de preţ.
De altfel, Editura Evenimentul şi Capital a început anul 2013 cu o schimbare în ceea ce priveşte strategia de afaceri. Săptămânalul economic Capital va trece printr-un proces de revigorare şi va fi în centrul atenţiei în condiţiile în care, spune Dan Andronic, acţionarul majoritar al grupului, „Evenimentul zilei a fost singurul cotidian care a înregistrat creşteri ale tirajului anul trecut ceea ce arată că se află pe un drum corect“.
Capital, pe de altă parte, este, din decembrie, lider și în online pe piața publicațiilor economice, având potenţial pentru a deveni motorul economic al grupului. De anul acesta, ediția print ar putea să iasă într-o formulă grafică nouă. „Managementul ia în calcul o modificare grafică și de suport a revistei, mai precis, o hârtie mai groasă, coperte lucioase şi 80 de pagini. „În momentul de față, vreau să văd ce înseamnă această schimbare din punctul de vedere al costurilor“, mai spune Andronic.
În 2013, săptămânalul Capital pregătește multe surprize plăcute pentru cititori. Intrăm într-o nouă fază de dezvoltare, vrem să depășim criza.
VLAD MACOVEI, director de proiect, Capital
Evenimentul zilei a fost singurul cotidian care a înregistrat creşteri ale tirajului anul trecut, ceea ce arată că se află pe un drum corect.
DAN ANDRONIC, director general şi acţionar majoritar, Editura Evenimentul şi Capital