Cei interesați se pot înscrie în perioada 29 ianuarie – 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro. Pentru a se înscrie, participanții trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale și poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar inițiatorii lor vor beneficia de pregătire și consultanță pentru a-și transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finaliști vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor.
În luna noiembrie a acestui an, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege 10 câştigători. Fiecare dintre aceştia va primi finanțare nerambursabilă pentru inițierea afacerii. De asemenea, câștigătorii vor beneficia de consultanţă din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei, timp de aproximativ un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Astfel, afacerile fabricate în Țara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează și vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunitățile din întreaga țară.
„Fabricat în Țara lui Andrei are două obiective majore: să creeze locuri de muncă și să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităților românești. Am gândit acest proiect sub forma unei competiții complexe care, în primul rând, educă participanții în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanțare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile sociale pot deveni în timp o soluție pentru problemele societății românești”, a declarat Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom.
Competiția este organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de întreprinderi sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanţa pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare. „În ultimii doi ani, întreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat să se dezvolte în 10 ţări din Europa Centrală și de Est și America Latină au înregistrat, în ciuda crizei economice, o creştere de 68% a numărului de locuri de muncă oferite persoanelor aflate în dificultate”, explică Roxana Damaschin-Ţecu, Enterprise Development Director pentru NESsT Europa Centrală şi de Est.
Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul exploatează în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 812 milioane de barili echivalent petrol (în România 786 milioane barili echivalent petrol) şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone la sfârșitul lunii iunie 2012.
A fost lansat ”Fabricat în Țara lui Andrei”, pentru cei cu idei de afaceri
29 ianuarie 2013, 16:13
Ultima modificare în 29 ianuarie 2013, 18:13
Petrom a lansat astăzi Fabricat în Țara lui Andrei, o competiție care își propune să dezvolte afaceri sociale în comunitățile locale din România. Competiția este deschisă atât antreprenorilor, cât și ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor și întreprinderilor individuale.
Etichete: petrom
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook