Poate că rata de creștere economică a Chinei încetinește, însă armata de consumatori aparținând clasei medii crește din ce în ce mai mult. Cele 2 realități pot trage semnalul de alarmă al unei noi ere pentru corporațiile gigant ale Chinei, după cum se arată în raportul recent întocmit de Milward Brown Optimor și WPP Brandz, citat de Business Insider. Acest nou studiu prezintă cele mai valoroase branduri chinezești.
Cum arată top 10
Cea mai valoroasă companie este China Mobile, cu o valoare de 50,6 miliarde de dolari, numărâd, în prezent, aproximativ 700 de milioane de abonați. China Mobile este cel mai mare provider de internet wireless din lume. Pe podium, se mai află află China Construction Bank (24 de miliarde de dolari) și ICBC (40,4 miliarde de dolari) care a avut cel mai mare IPO din lume – 21,9 miliarde de dolari.
Pe poziția a patra în topul citat de Business Insider se află Baidu (cu o valoare de 22,7 miliarde dolari), mai exact, Google-ul chinezilor. Anul trecut, compania a lansat un smartphone low cost care folosește propriul motor de căutare.
Tencent (deținătorul platformei Weibo – versiunea chineză a Twitter – a Weixin, o aplicație populară în rândul utilizatorilor de smartphone-uri, și a QQ, un serviciu de mesagerie cu mai mulți de 700 de milioane de utilizatori) are o valoare de 20,2 miliarde de dolari. Compania a cumpărat de curând 49% din producătorul de jocuri Level Up și a intrat într-un parteneriat cu Disney.
Clasamentul este completat de Bank of China, cu o valoare de 13,6 miliarde de dolari, respectiv China Life, cel mai mare asigurator al țării (valoare 14,4 miliarde de dolari). O altă instituție financiară aflată în topul celor mai valoroase companii este Agricultural Bank of China care a realizat profituri bune în 2012.
Locul 9 este ocupat de Kweichow Moutai, cel mai mare producător de lichior – baijiu. Compania valorează 13 miliarde de dolari și a fost fondată în 1951. Lichiorul a câștigat popularitate în afara Chinei, anul trecut vânzările din străinătate înregistrând o creștere de 80%.
Sinopec, o companie activă în zona de energie (petrol și gaze), lansată în anul 2000 are o valoare de 12,5 miliarde de dolari, situându-se astfel pe poziția a zecea a clasamentului. În 2012, compania a semnat contracte în valoare de 10 miliarde de dolari, cu scopul de a-și diversifica afacerea și a se dezvolta în afara granițelor.