APIA: Vânzările de maşini noi au scăzut cu 23,7%, în 2012. Piaţa auto din România se apropie de nivelul din anul 2000

După ani de criză, românii nu mai au bani să-şi cumpere maşini noi şi nici n-au curaj să ceară un credit auto. Anul 2012 a fost catastrofal pentru piaţa auto.

Piaţa auto din România s-a cifrat, în 2012, la 87.505 unităţi, în scădere cu 20,9% comparativ cu anul 2011, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Volumul este similar cu cel înregistrat acum 13 ani.

La autoturisme noi, scăderea pieţei a fost de 23,7%, până la 72.179 unităţi.

Piaţa auto a fost influenţată negativ de importul masiv de autovehicule rulate, care au ajuns la 175.000 de autoturisme şi 43.000 de vehicule comerciale, în creştere cu 85% şi respectiv 40% faţă de 2011.

La fiecare autoturism nou vândut în România anul trecut au fost importate două autoturisme rulate şi, ceea ce este mai grav, 44% dintre acestea sunt mai vechi de zece ani.

Producţia naţională de autovehicule a crescut în 2012 cu 0,8%, la 337.765 unităţi, iar exportul a urcat cu 8,5%, la 330.942 unităţi.

Cel mai vândut model la export în anul 2012 a fost Dacia Duster – 135.189 unităţi, urmat de Sandero – 71.925 unităţi, Logan – 48.250 unităţi, Logan MCV – 34.929 unităţi şi Ford B-Max cu 30.540 unităţi.