Vânzările auto au scăzut în ianuarie 2012, când magazinele au fost închise o săptămână din cauza celebrării Anului Nou Chinezesc, care anul acesta începe în 9 februarie.

Luna trecută, vânzările Nissan au crescut 22,2%, la 115.700 vehicule, ale Honda cu 22% şi ale Toyota, cu 23,5%.

Chiar şi fără impactul produs de celebrarea Anului Nou Chinezesc, efectul disputei teritoriale s-a atenuat, ritmul declinului vânzărilor auto în decembrie, în urma reducerilor oferite cumpărătorilor chinezi, fiind mult mai scăzut decât reculul masiv înregistrat în septembrie şi octombrie, de aproape 50%.

Decizia guvernului nipon din septembrie de a naţionaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi şi Diaoyu de chinezi, a declanşat numeroase manifestaţii antijaponeze, unele violente, în mai multe oraşe chineze.

Deşi se situează în urma rivalilor General Motors şi Volkswagen, producătorii auto niponi sunt interesaţi de expansiunea pe piaţa chineză. Toyota vrea să-şi dubleze vânzările până la 1,8 milioane vehicule în anul 2015. La rândul său, Nissan vrea să ajungă la 2,3 milioane vehicule vândute în 2015 şi recent a lansat un automobil special conceput pentru piaţa chineză, denumit Venucia, împreună cu partenerul Dongfeng Motor Group Co.

În pofida încetinirii ritmului de creştere a vânzărilor de autovehicule, China a trecut deja în faţa SUA, devenind cea mai mare piaţă auto din lume. Anul trecut, vânzările auto în China au crescut cu 7,1%, la 15,5 milioane de vehicule.
Sursa: Agerpres