Creşterea se datorează „în principal faptului că anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumpărăturilor de jocuri la cutie din retail către mediul online”, a declarat Silviu Stroie, CEO ComputerGames.ro.

Din totalul afacerilor realizate de companie anul trecut, 90% provine din vânzarea online de jocuri, iar  10% din publicitatea de pe site-ul ComputerGames.ro, care a înregistrat, în luna decembrie, 727.447 vizitatori unici.

În plus, o lansare importantă de jocuri a contribuit la rezultatele financiare peste așteptări înregistrate de site-ul de jocuri. Astfel, Counter-Strike: Global Offensive a fost cumpărat, de la lansarea sa din data de 21 august și până în prezent, de circa 200.000 de împătimiți ai jocului.

Un alt exemplu de joc comercializat de ComputerGames.ro care a avut rezultate spectaculoase din punct de vedere al vânzărilor este Guild Wars. Acesta a fost achiziționat de 12.000 de utilizatori.

Piața românească de jocuri a ajuns la 20 de milioane de euro anul trecut, iar reprezentanții ComputerGames.ro estimează că aceasta va crește cu 20% în 2013

„Deși o mare parte din bani nu mai trec prin firmele românești de profil, piața de jocuri din România a crescut cu circa 20% anul precedent, până la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuală, jucătorii de pe plan local cumpără și de pe site-uri externe, astfel că foarte mulți bani nu mai ajung în companiile românești din industrie”, explică Stroie.

Totodată, potrivit acestuia, o mare parte din banii cheltuiți de români pe jocuri se îndreaptă către upgrade-uri, unelte și funcții noi ale jocurilor free2play și, implicit, către producătorii de jocuri străini.

În prezent, piața românească de jocuri se împarte în vânzări pentru PC (85%), consolă (2-3%) și dispozitive mobile (12-13%).

Suma medie cheltuită lunar de un român pentru jocurile video este de 120 de lei. În total, în România există circa trei milioane de persoane care se joacă constant pe calculator. Dintre acești jucători, aproximativ un million sunt specialiști și 10.000 profesioniști. Majoritatea celor care practică sporturile electronice sunt bărbați și au vârsta cuprinsă între 14 și 40 de ani.

Computer Games își împarte piața softurilor de jocuri video din România  cu distribuitori ca Best Distribution (care aduce în țară World of WarCraft și StarCraft II, FIFA sau Need for Speed), TNT Games, parte a RHS Company (distribuitorul Mario, Pokemon, Zelda, Guild Wars, Football Manager, Aliens vs Predator; TNT este și reprezentantul oficial în România al producătorului japonez de console Nintendo) și Monosit (Age of Empires).