BRD: Creditele pentru populaţie au crescut cu 2,4% în 2012, iar pentru companii cu 2,5%

Creditele acordate de BRD-Groupe Societe Generale persoanelor fizice au crescut cu 2,4% în anul 2012, iat volumul creditelor pentru companii a urcat cu 2,5%, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, preşedintele director general al băncii, Philippe Lhotte.

Totalul creditelor se cifra la finalul anului 2012 la 34,8 miliarde lei, în urcare cu 2,5% faţă de anul 2011, când se situa la 33,5 miliarde lei. Creditele către persoane fizice au crescut în ultimele 12 luni, influenţate de ”o producţie robustă a creditelor pentru locuinţe alimentată, în primul rând, de creditele Prima Casă, dar şi de reducerea soldului creditelor de consum ca urmare a unei cereri reduse şi a constrângerilor de reglementare”, a precizat oficialul BRD.
Creşterea cu 2,5% a volumului creditelor pentru companii a fost susţinută preponderent de creditele către marile companii, care reprezintă un segment solid, de importanţă strategică pentru BRD. Pe segmentul companiilor au fost favorizate creditele în lei (6% creştere faţă de 2011).
În 2012, BRD a înregistrat o creştere a cotelor de piaţă, de 0,6 puncte procentuale pentru creditele persoanelor fizice şi de 0,2 puncte procentuale pentru creditele către companii.

La finalul anului 2012, creditele pentru IMM-uri însumau 11,7 miliarde lei (plus 0,4%), cele pentru marile companii – 6,2 miliarde lei (plus 6,8%), creditele de consum – 10,7 miliarde lei (minus 8,3%), iar creditele pentru locuinţe – 6,2 miliarde lei (plus 28,4%).

Potrivit lui Lhotte, BRD şi-a menţinut o bază de clienţi puternică, în pofida unei tendinţe de scădere a numărului de clienţi activi. Numărul clienţilor activi a scăzut de la 2,373 milioane în 2011 la 2,321 milioane în 2012, respectiv de la 141.000 la 135.000 la companii şi de la 2,232 milioane la 2,186 milioane la persoanele fizice.

Pentru 2012, BRD a raportat pierderi de 332 milioane lei faţă de un profit net de 469 milioane lei în 2011 şi respectiv 996 milioane lei în 2010. (Sursa: Agerpres)