Cele 3.475 de autoturisme noi comercializate în România în prima lună a lui 2013 corespund unui recul cu 4,1% al pieței. Venit după un an 2012 în care piața s-a redus cu 23,72% până la 72.179 de unități, rezultatul din ianuarie confirmă că 2013 ar putea aduce un nou record negativ.
În ciuda unei scăderi cu 14,5% a numărului de unități livrate, marca autohtonă Dacia se menține pe prima poziție a clasamentului vânzărilor cu 758 de unități. Pe poziția a doua în topul mărcilor se află Skoda cu 368 de unități (+13,2%), iar pe trei sunt germanii de la Volkswagen cu 308 autoturisme (-35%). În clasament pot fi găsite în continuare mărcile Renault, Ford, Hyundai, Audi, Toyota, Mercedes-Benz și Opel
Cel mai bine vândur model în ianuarie a fost Dacia Sandero cu 237 de unități, în crețtere cu nu mai puțin de 404,3% grație designului demn de apreciat al noii variante. Locul secund în topul modelelor este ocupat de Dacia Logan cu 231 deunități (-48,1%), iar pe trei se află modelul ceh Skoda Octavia cu 216 unități (+13,7%).
În zona vehiculelor comerciale ușoare (sub 3,5 tone) lider este Dacia Dokker Van cu 88 unități, model urmat Citroen Jumper cu 70 unități și de Fiat Ducato cu 46 de unități.