Segmentul online va fi cel mai dinamic din punct de vedere al vânzărilor și în 2013, fiind estimat un ritm de creștere de 30% față de anul precedent, a declarat Marius Ghenea, președintele Asociației Române a Magazinelor Online.
“Cred că piața vânzărilor online din România s-a cifrat la 350 milioane euro în 2012, ceea ce înseamnă o creștere cu 30% față de 2011. Pentru acest an, estimăm tot un ritm de creștere de 30%”, a spus Ghenea, cu ocazia unei conferințe despre drepturile la garanție ale consumatorilor europeni.
Asta ar însemna ca piața vânzărilor online să se cifreze la circa 455 milioane euro, vorbind aici strict de comerțul de bunuri și servicii.
Ghenea a explicat că este posibil ca în piață să fie vehiculate cifre ceva mai mari, dar ele să includă și alte tipuri de tranzacții, cum ar fi de exemplu plata facturilor la utilități, ceea ce nu reprezintă comerț online.
Estimarea este făcută pentru toată piața, chiar dacă asociația condusă de Ghenea înglobează 40 magazine care au o pondere covârșitoare în total piață, 80-90%.