Parlamentul de la Sofia a adoptat joi demisia guvernului premierului Boiko Borisov, dar miniştrii din actualul cabinet rămân în funcţie până alegerea unui nou executiv.
Moskovski afirmă că există o înţelegere între părţile română şi bulgară să nu fie percepute taxe pentru traficul feroviar, în timp ce în cazul celui rutier taxele să fie colectate pe teritoriul României, ceea ce nu înseamnă însă că toate veniturile vor fi încasate de această ţară.
Ministrul demisionar notează că investiţiile Bulgariei în acest proiect sunt de circa 230 milioane de euro, în timp ce investiţiile făcute de România – de circa 50 milioane de euro, ceea ce face ca Sofia să solicite venituri din încasări de câteva ori mai mari decât Bucureştiul.
În opinia oficialului, podul Calafat-Vidin este un proiect foarte complicat, atât din punct de vedere tehnic, cât şi din cel politic. ”Orice pas trebuie coordonat între cele două state, dar şi să corespundă legislaţiei europene. Nu vreau să mă întorc în trecut, dar problemele nerezolvate au fost numeroase. Orice s-ar întâmpla de acum înainte, cel mai important este ca podul să fie inaugurat în mai 2013”, adaugă Moskovski, referindu-se la situaţia politică complicată în Bulgaria.
Sursa: Agerpres