Legea 193 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori este un subiect deosebit de serios şi este tratat cu seriozitatea necesară, a declarat, marţi, la conferinţa Anul Financiar Bancar 2013, Radu Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).
Legea 193 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori este un subiect deosebit de serios şi este tratat cu seriozitatea necesară, a declarat, marţi, la conferinţa Anul Financiar Bancar 2013, Radu Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).
„Este o problemă care, în opinia noastră, trebuie să preocupe şi, vă asigur, că preocupă pe toată lumea în acest moment. Poate acea decizie luată că se amână intrarea în vigoare a fost un semnal că sunt nişte probleme care trebuie rezolvate. Dorinţa noastră, şi aici vreau să punctez foarte clar, este de a proteja sistemul bancar, dar în niciun caz nu dorim prin aceasta să creăm impresia că vreo bancă sau vreo asociaţie a băncilor are intenţia să menţină clauze abuzive în contracte. Este total eronat să se interpreteze acest lucru. Dacă o instanţă superioară din ţară consideră că o clauză este abuzivă şi banca respectivă pierde procesul, dar nu la o instanţă superioară, atunci lucrurile trebuie respectate”, a spus Gheţea.
Potrivit acestuia, în lege se vorbeşte despre asociaţii de clienţi.
„Noi avem o autoritate naţională pentru protecţia consumatorului. Această autoritate să-şi însuşească şi la simpla sesizare a unui client. Dacă îşi însuşeşte că este o clauză abuzivă mergem în instanţă, iar dacă se ajunge până la instanţa superioară, supremă, care dacă spune că am pierdut schimbăm contractul din cap până în picioare. Aşa cum este normal ca un client să îşi apere interesul, cred că aşa este normal ca şi o bancă să îşi apere interesul”, a explicat Gheţea