Efectele crizei financiare şi-au făcut însă simţită prezenţa şi pe acest segment, astfel că numărul cererilor depuse de societăţi din România a scăzut uşor anul trecut comparativ cu 2011, când s-au înregistrat 629.
„Prin înregistrarea unei mărci comunitare se obţine protecţie pe tot teritoriul Uniunii Europene. Costurile pentru înregistrarea unei mărci comunitare sunt de 900 de euro ca taxe oficiale la OHIM (Oficiul de Armonizare în Piaţa Internă) pentru o marcă, pentru una până la trei clase de produse sau servicii, la care se adaugă onorariile de avocat sau consilier în proprietate industrială. Astfel, costurile înregistrării prin acest sistem sunt mult mai mici comparativ cu înregistrarea mărcii în fiecare dintre statele membre UE”, a subliniat Andra Muşatescu, Managing Partner al Caselor de Avocatură şi de Proprietate Industrială Andra Muşatescu.
Cele mai multe cereri de înregistrare a mărcilor aparțin companiilor din sectorul FMCG (bunuri de larg consum) şi farma, potrivit experților Caselor de Avocatură şi de Proprietate Industrială Andra Muşatescu. Potrivit sursei citate, în ianuarie 2013 au fost depuse 28 de astfel de cereri.
Progresul înregistrat de România este evident, chiar dacă numărul cererilor pentru marcă comunitară depuse de societăţile ce activează pe piaţa naţională nu se ridică la nivelul celui din alte ţări europene, precum Germania sau Marea Britanie. Cu toate acestea, România se află în faţa unor ţări vecine precum Bulgaria, Ungaria sau Rusia.