Deschiderea acestei noi unităţi, în centrul comercial Gold Plaza Baia Mare, a creat 25 de noi locuri de muncă şi se preconizează că cifra de afaceri pe 2013 se va ridica la 700.000 de euro.
„Deschiderea acestui restaurant face parte din strategia de extindere în România a KFC, iar în perioada următoare ne dorim să continuăm acest trend de creștere”, a declarat Monica Eftimie, Director Marketing KFC.
Primul restaurant KFC din România a fost deschis în aprilie 1997 pe Blvd. Magheru din București. În cei 16 ani de activitate ai lanţului de restaurante de tip fast-food KFC în România au fost investiţi peste 17 milioane de euro în cele 49 de restaurante din ţară. KFC a avut pe piața locală venituri de 38,2 milioane de euro în 2011. KFC România operează un restaurant şi în Chișinău.
De asemenea, la sfârşitul anului trecut, compania a deschis în Bucureşti primul restaurant din Europa cu design „In-store Prepared”, amenajat într-un spaţiu modern, urban, ce oferă clienţilor preparate pregătite pe loc, în magazin.
Lanţul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, cunoscut în special pentru proiectul Băneasa. Numele lui este legat de aducerea în România şi a francizelor Pizza Hut și PHD, operate prin firma American Restaurant System.
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro. Adică jumătate din întregul domeniu de restaurante.
Principalii competitori ai KFC sunt McDonald’s România (65 de restaurante, din care 7 sunt francize) şi Subway, intrat pe piaţa locală în aprilie anul trecut (deține 12 unități).