Vânzările Henkel la nivel de grup au crescut cu 5,8% în 2012, până la 16,5 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional ajustat a fost de 2,33 miliarde de euro, reprezentând un plus de 15, 1%.
“2012 a fost cel mai important an din istoria companiei Henkel: am înregistrat rezultate excelente într-un mediu extrem de volatil şi puternic concurenţial şi ne-am îndeplinit, chiar depăşit, toate obiectivele financiare,” a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted. “Toate cele trei divizii Henkel au înregistrat creşteri sustenabile, consolidându-şi poziţiile pe pieţele relevante. În plus, ne-am îndeplinit cu succes toate obiectivele financiare ambiţioase stabilite pentru intervalul 2008-2012. În concluzie, am reuşit să creştem competitivitatea companiei Henkel, stabilind astfel o puternică bază pentru viitoare creşteri”, a completat acesta.
În ceea ce priveşte anul fiscal 2013, Rorsted consideră că ”pieţele pe care activăm vor fi în continuare marcate de instabilitate şi o puternică volatilitate. Deşi compania Henkel este deja bine poziţionată, vom continua să simplificăm şi să ne îmbunătăţim procesele pentru a putea reacţiona mai rapid decât competitorii noştri”.
Potrivit managerului, în 2013 este așteptată o creştere organică a cifrei de afaceri a companiei pentru anul fiscal 2013 cuprinsă între 3 şi 5 procente. De asemenea, se prevede și o creștere a EBIT margin până la aprox.14,5% şi o îmbunătăţire a câştigurilor per acţiune preferenţială de cca 10%.
Performanţa diviziilor
Laundry & Home Care a raportat o creştere organică a vânzărilor de 4,7% vs. 2011, peste valoarea pieţei. Nominal, vânzările diviziei au crescut cu 5,9% până la 4,556 miliarde euro.
Europa de Vest a raportat o creştere organică a vânzărilor, în ciuda contextului dificil care a marcat pieţele din sud. Cele mai bune performanţe ale diviziei au fost înregistrate în Germania, Franţa şi Italia. Creşteri au fost înregistrate, de asemenea, în America de Nord, în ciuda scăderii pieţelor, dar şi pe pieţele emergente.
Profitul operaţional ajustat al diviziei a crescut semnificativ cu 15,5% până la 659 milioane euro. Return on sales ajustat a crescut cu 1,3 puncte procentuale până la 14,5%.
Păstrând tendinţa din ultimii ani, divizia Beauty Care a înregistrat o creştere profitabilă în 2012, datorită inovaţiilor. Organic, vânzările diviziei au crescut cu 3,1%, peste creşterea pieţei iar nominal, cu 4,2%, până la 3,542 miliarde euro.
Cele mai semnificative rezultate au fost înregistrate, ca şi în anii precedenţi, pe pieţele emergente, în special Asia (fără Japonia) care a raportat creşteri semnificative de ordinul a două cifre, datorită expansiunii afacerii din China. Creşteri de ordinul a două cifre au fost înregistrate şi în regiunea Africa/Middle East.
Vânzările din Europa au stagnat la nivelul anului 2011, în contextul dificil al crizei euro şi al problemelor din ţările sudice .
Profitul operaţional ajustat al diviziei Beauty Care a crescut semnificativ cu 6,8% vs. 2011, până la 514 milioane euro, un nou record pentru divizie. Indicatorul return on sales ajustat a crescut cu 0,3 puncte procentuale până la 14,5%, de asemenea un nou record.
Divizia Adhesive Technologies a continuat să raporteze o creştere profitabilă a cifrei de afaceri şi în 2012. Într-un context extrem de dificil, vânzările diviziei au depăşit, pentru prima oară, bariera de 8 miliarde euro, atingând 8,256 miliarde euro, o creştere organică de 3,6 procente.
Performanţe excelente au fost înregistrate pe pieţele emergente, în special regiunea Africa/Middle East raportând creşteri semnificative de ordinul a două cifre.
Profitul operaţional ajustat a crescut cu 15,9% până la un nou nivel-record de 1,246 miliarde euro. Return on sales ajustat a crescut cu 1,2 puncte procentuale, până la un nou record de 15,1%. Profitul operaţional al diviziei a crescut cu 18,9% până la 1,191 miliarde euro.
Performanţa regiunilor
Într-un mediu extrem de competitiv, Europa de Vest a înregistrat vânzări de 5,610 miliarde euro, situându-se la nivelul anului trecut. Organic, evoluţia a fost de –0,5%. Vânzările din Europa de Est au crescut cu 6,2% până la 2,986 miliarde euro, iar creşterea organică a fost de 6,0%, în special datorită performanţelor din Turcia şi Rusia. În Africa/Middle East vânzările au crescut nominal cu 15,3% până la 1,077 miliarde euro, iar organic cu 12,6%, creştere generată în special de Emiratele Arabe Unite, Algeria şi Egipt. Vânzările din America de Nord au crescut nominal cu 11,3% până la 3,023 miliarde euro. Vânzările din America Latină au scăzut uşor, nominal –0,4% până la 1,062 miliarde euro. Organic, vânzările au crescut cu 3,1%, în special datorită performanţelor din Mexic. În regiunea Asia-Pacific, vânzările au crescut, nominal, cu 13,1% până la 2,597 miliarde euro, iar organic cu 7,4%, performanţă generată de creşterile de ordinul a două cifre din China şi India.
Vânzările de pe pieţele emergente (Europa de Est, Africa/Middle East, America Latină şi Asia (fără Japonia) au crescut nominal cu 9,3% până la 7,115 miliarde euro, iar organic cu 7,8%, datorită contribuţiei tuturor celor trei divizii ale companiei. Contribuţia pieţelor emergente la cifra de afaceri a companiei a crescut de la 42% în 2011 la 43% în 2012.