Grupul francez Carrefour, prezent şi în România, a anunţat că în 2012 a înregistrat un profit net de 1,233 miliarde de euro, de trei ori mai mare decât profitul net de 371 milioane de euro înregistrat în 2011.
Rezultatul net a fost însă influenţat de vânzări de active (în valoare de două miliarde de euro) ca urmare a vânzării operaţiunilor grupului din Indonezia, Malayezia, Columbia, Grecia şi Singapore. Datoria netă a grupului a scăzut până la 2,6 miliarde de euro, de la 4,320 miliarde de euro la finele lui 2012.
În schimb, profitul operaţional a scăzut cu 2,6% până la 2,140 miliarde de euro, peste aşteptările analiştilor care mizau pe un profit operaţional de 2,061 miliarde de euro.
Cifra de afaceri a grupului a crescut cu 0,9% până la 76,789 miliarde de euro, graţie creşterii solide a vânzărilor în America Latină. În schimb, vânzările de pe piaţa din Europa au scăzut cu 3,1% iar profitul operaţional înregistrat aici a scăzut cu 20%.
Pentru 2013, Carrefour intenţionează să-şi majoreze investiţiile de capital până la 2,2-2,3 miliarde de euro, de la 1,547 miliarde de euro anul trecut.
Grupul Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 9.500 magazine, grupul Carrefour are aproximativ 471.000 de angajaţi. În România, Grupul Carrefour numără, în prezent, 104 magazine dintre care 24 Carrefour Hipermarket, 65 de supermarketuri Carrefour Market şi 15 magazine de proximitate, Express.