‘Pentru mine a fost mai ieftin să merg la dentist în Ungaria’, declară un fizioterapeut de 42 de ani din Berlin, care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
Helmut Wachowiak, profesor la universitatea Bad Honnef din Germania, apreciază că piaţa globală a turismului medical are o valoare de 40-60 de miliarde de dolari şi creşte cu aproximativ 20% pe an. ‘Piaţa turismului medical este încă ignorată în mare parte de turismul tradiţional, chiar dacă este recunoscută din ce în ce mai mult ca o oportunitate’, declară Wachowiak.
Oamenii aleg să călătorească peste hotare pentru tratamente medicale din diferite motive – este mai ieftin, trebuie să aştepte o perioadă lungă de timp acasă sau tratamentul pe care îl doresc nu este disponibil în ţara lor.
Un sondaj efectuat de firma de consultanţă IPK International arată că 3-4% din populaţia lumii călătoreşte într-o ţară străină pentru tratamente medicale şi 52% din europeni se gândesc să facă acest lucru.
‘Cred că numărul rezervărilor în turismul medical ar putea înregistra o creştere semnificativă în următorii ani’, a declarat Claudia Staedele, membră în consiliul de administraţie al companiei german de turism medical Dr. Holiday. ‘Există un loc incredibil de creştere’, a adăugat Staedele.
Compania Dr. Holiday, parte a celui de al doilea mare tour-operator german Rewe, se concentrează pe vacanţele care au şi elemente de sănătate cum sunt clasele de gimnastică dar oferă de asemenea şi sejururi în Ungaria pentru tratamente stomatologice sau excursii în Turcia pentru operaţii cu laser la ochi. Între 2003 şi 2007 numărul sejururilor vândute de Dr. Holiday a crescut exploziv de la 200 la 30.000. După 2007 ritmul de creştere a fost unul de două cifre iar pentru acest an Claudia Staedele se aşteaptă la o creştere de 18%.
În comparaţie, turismul internaţional total a crescut cu 4% în 2012, potrivit Organizaţiei Mondiale a Turismului.
Sursa: Agerpres