Recesiunea e o circumstanță favorizantă pentru jocurile video: tot mai mulți români și-au scăzut bugetele pentru ieșiri în oraș și vacanțe și aleg să rămână în apartamente și să se distreze ieftin jucând un joc pe calculator sau la consolă. Efectul: afacerile ComputerGames.ro au crescut de peste trei ori în 2012, până la 1,8 mil. euro

Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) costă 10 euro și a fost unul dintre titlurile care s-a vândut cel mai bine pe ComputerGames.ro, site-ul nr. 1 de jocuri din România, în 2012. Topul celor mai vândute jocuri video este completat de Guild Wars 2, Diablo 3, The Elder Scrolls 5: Skyrim și FIFA 13, care costă circa 40 de euro fiecare.

Compania românească este unul dintre cei trei parteneri mondiali de distribuție ai Valve Software, producătorul jocului CS: GO. Acesta a fost cumpărat de 200.000 de utilizatori prin intermediul ComputerGames.ro, compania acoperind, prin redistribuitori, 18 țări din Europa de Est, Grecia, Orientul Mijlociu și nordul Africii.

“În total, în România există peste 500.000 de jucători de Counter-Strike, însă doar un mic procent dintre aceștia a trecut la noua versiune, Global Offensive. Comunitățile de Diablo 3 și Guild Wars 2 sunt formate din câte 20.000 de jucători, iar FIFA 13 a strâns peste 10.000 de împătimiți pe plan național”, a declarat Silviu Stroie, CEO ComputerGames.ro.

Pe lista jocurilor care vor înregistra vânzări bune în 2013 se numără StarCraft 2: Heart of The Swarm, Crysis 3, SimCity și Defiance. De asemenea, Counter-Strike: Global Offensive se va menține în topul preferințelor utilizatorilor ComputerGames.ro.

Reprezentantul magazinului online de jocuri estimează că, anul acesta, se vor vinde aproximativ 80.000 de unități CS: GO și circa 5.000 de bucăți StarCraft 2. După cum adaugă el, comunitățile de StarCraft și Crysis din România sunt foarte mici.

“Probabil că anul acesta va fi ultimul în care jocurile retail vor mai domina topul încasărilor. Din 2014 mă aștept ca primele 10 titluri din punct de vedere vânzări realizate în România să fie toate free2play”, a încheiat Silviu Stroie.

Jocurile free2play sunt gratuite, însă tranzacțiile realizate ulterior în cadrul acestora pot ajunge și la sute de dolari. Gamerii pot achiziționa, din jocurile free2play, diferite arme, armuri, își pot cumpăra vieți, diverse accesorii pentru joc etc.

StarCraft 2: Heart of The Swarm, Crysis 3, SimCity și Defiance vor fi în top în 2013, estimează Stroie

Din 2014,  adaugă el, primele 10 titluri din punct de vedere vânzări realizate în România vor fi free2play.

Criza e o joacă pentru distribuitorii de jocuri video

Piața românească de jocuri a ajuns la 20 de milioane de euro anul trecut, iar reprezentanții ComputerGames.ro estimează că aceasta va crește cu 20% în 2013.

În prezent, piața românească de jocuri se împarte în vânzări pentru PC (85%), consolă (2-3%) și dispozitive mobile (12-13%).

Suma medie cheltuită lunar de un român pentru jocurile video este de 120 de lei. În total, în România există circa trei milioane de persoane care se joacă constant pe calculator. Dintre acești jucători, aproximativ un million sunt specialiști și 10.000 profesioniști. Majoritatea celor care practică sporturile electronice sunt bărbați și au vârsta cuprinsă între 14 și 40 de ani.

Computer Games își împarte piața softurilor de jocuri video din România  cu distribuitori ca Best Distribution (care aduce în țară World of WarCraft și StarCraft II, FIFA sau Need for Speed), TNT Games, parte a RHS Company (distribuitorul Mario, Pokemon, Zelda, Guild Wars, Football Manager, Aliens vs Predator; TNT este și reprezentantul oficial în România al producătorului japonez de console Nintendo) și Monosit (Age of Empires).