Ioana Enache, românca venită la începutul lui 2012 la conducerea Amway România, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de vânzări directe, spune că, în 2013, compania va avea „o uşoară creştere”, pe fondul lansării de noi produse şi al promoţiilor.
„Nu s-a schimbat tendința privind consumul în retailul de cosmetice selective, deoarece volumele de vânzări s-au menținut la același nivel în toată această perioadă”, comentează Ioana Enache, CEO al Amway România, estimarea prudentă pentru 2013.
În baza datelor de până acum, adaugă ea, „putem să confirmăm că ne aflăm în parametrii planificaţi de companie pentru consolidarea afacerii din România şi suntem bucuroşi să afirmăm că acest rezultat va menţine performanţele Amway România în top 10 Amway pe pieţele din Europa (…) Suntem încrezători ca afacerea noastră va continua să crească”; rezultatele financiare oficiale ale companiei încă nu au fost raportate.
Rezultatele de consolidare a afacerii din România obţinute în 2012 sunt şi efectul „preocupării constante pentru dezvoltarea profesională şi personală a distribuitorilor. Astfel, în cursul anului trecut, peste 20.000 de Întreprinzători Privaţi Autorizaţi Amway au participat atât la sesiunile de formare online, cât şi la cursurile desfăşurate în cadrul programului Amway Academy, prin care oferim informaţii consistente privind produsele Amway şi etica în afaceri”.
Mai departe, Enache spune că investițiile din 2012 – „atât în noul Centru de afaceri, în noile birouri, cât şi în noua platforma online, care s-au ridicat 350.000 de dolari -, ar trebui să aducă, anul acesta, o creștere „ușoară“ a cifrei de afaceri.
De altfel, din cauza efectelor crizei, numărul întreprinzătorilor Amway, la nivel global, este în creştere, pentru că le oferă acestora posibilitatea de a obţine venituri suplimentare. Pe de altă parte, desigur că şi piaţa de vânzări directe a fost marcată de condiţiile economice globale în care consumatorii au fost nevoiţi să acorde mai multă atenţie cheltuielilor, din cauza scăderii puterii lor de cumpărare.
Amway și-a început activitatea în România în 1997 și a ajuns la afaceri de circa 20 mil. euro. Numărul actual de întreprinzători independenţi Amway este de aproximativ 40.000.
Valoarea medie lunară a unei facturi este de 400 lei, iar cele mai multe
comenzi sunt acoperite de Capitală, dar contribuie semnificativ şi clienţii din Iaşi, Cluj şi Constanţa.
La nivel global, peste 3 milioane de oameni comercializează produse Amway în peste 80 de ţări şi teritorii. Amway Corporation a fost înființată în 1959 de către Jay Van Andel și Rich DeVos.
Pe același segment de piață cu Amway, care aparține gigantului Alticor, activează și Avon, Oriflame, Zepter sau Forever Living Products. Datorită portofoliului de produse (cosmetice, suplimente alimentare, produse de îngrijire personală, de îngrijire a locuinței, vase de gătit, sisteme de tratare a apei, plus o gamă de produse premium constând în parfumuri, lenjerie și bijuterii.), compania intră în competiție și cu Beiersdorf, Procter & Gamble, Henkel sau Unilever.