Dacă până în acest moment Zitec a investit numai în startup-uri americane, compania a decis să contribuie și la dezvoltarea unei afaceri românești. “Am inclus în strategia noastră de creștere și diversificare și implicarea într-un business local, care mizează să se extinda și la nivel internațional. Harap Alb continuă este un produs media inovator pe piața locală, ce își propune să deschidă apetitul celor interesați de acest gen și, mai mult, să educe românii în ceea ce privește consumul de bandă desenată”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO Zitec.
Revista apare o dată la două luni, în 10.000 de exemplare, și este distribuită în toată țara, la un preț de 4,9 lei per bucată. Harap Alb continuă a fost lansată pentru prima oară în octombrie 2012, la un an și jumătate după ce a fost gândit întreg proiectul.
Fondatorii editurii sunt Roxana și Mihai Ionașcu, antreprenori români cu afaceri în domeniul dezvoltării web, în zona de design și în consultanța de afaceri și management.
“În plus, ne propunem ca, în următoarea perioadă, să lansăm prin editura HAC!BD și alte titluri și să intrăm și pe alte piețe, din străinătate”, a adăugat Alexandru Lapusan.
Concomitent cu strategia de dezvoltare a revistei în zona de print, Zitec se va ocupa de extinderea prezenței publicației Harap Alb continuă în spațiul online.
În ultimii ani, producătorul local de aplicații online a investit 520.000 de dolari în trei startup-uri americane, Videopublishing.com, Zipongo și HuddleHero.com, în care deține participații minoritare.
Zitec a încheiat anul trecut cu o echipă mai mare cu 15 oameni față de 2011, ajungând la peste 60 de specialiști atât în tehnologii Open Source, cât și în tehnologii Microsoft.
Aproximativ 50% din cifra de afaceri dde cirac 1,5 mil. euro a Zitec provine din pieţele externe.