Liderul pieţei româneşti de soluţii antivirus consemnează faptul că, din totalul celor 130.000 de aplicaţii analizate, în aproape 15.000 de cazuri reclamele agresive sunt folosite pentru a colecta cantităţi uriaşe de date personale ce sunt vândute sau distribuite ulterior companiilor de publicitate sau altor entităţi, fără a informa utilizatorul în mod explicit cu privire la acest lucru.

Potrivit Bitdefender, este şi cazul jocului Speed Parking 3D, pe locul 35 în Google Play în topul celor mai descărcate aplicaţii gratuite în România, cu peste patru milioane de utilizatori activi. Practic, aplicaţia solicită diverse informaţii de care poate sau poate să nu aibă nevoie pentru funcţionare, printre care şi numărul de telefon.

„Această funcţie a jocului îl expune nu doar pe utilizator, dar şi pe prietenii acestuia, persoane cu care el vorbeşte la telefon. În plus, programul îi înregistrează şi adresa de email. Reclamele agresive reprezintă cea mai recentă metodă de colectare a datelor personale în scopul realizării unor profiluri complete de utilizatori. Acestea sunt cu atât mai valoroase cu cât conţin mai multe informaţii despre o anumită persoană. În Google Play sunt mai mult de 500.000 de aplicaţii (…)”, atenţionează Cătălin Coşoi, cercetător şef pentru Securitate din cadrul Bitdefender.

Alte aplicaţii din topul celor mai descărcate în România care înregistrează informaţii confidenţiale de care n-ar avea nevoie sunt Fingerprint Lock Scanner, ce încarcă numărul de telefon către baze de date terţe, sau Rubik’s Cube 3D şi Speedtest.net care, în plus, înregistrează locaţia utilizatorului.

Bitdefender este producătorul uneia dintre cele mai performante şi eficiente game de soluţii de securitate informatică atestate pe plan internaţional.

Din 2011, compania este unul dintre liderii industriei de securitate care protejează, zilnic, datele digitale ale aproximativ 500 milioane de utilizatori individuali şi companii din întreaga lume
Sursa: Agerpres