”Piaţa anvelopelor de camion este o piaţă influenţată în mod direct de evoluţia indicatorilor macroeconomici. În acelaşi timp, piaţa din România este o piaţă importantă de anvelope premium, aceasta reprezentând 45% din piaţa totală. În 2013, ne aşteptăm la o creştere moderată a pieţei de anvelope de camion, de aproximativ 2%, însă, din aceasta, estimăm că segmentul de transport internaţional va înregistra cea mai mare dinamică, de aproximativ 13% până la finalul anului”, a spus Alina Ghica.
Reprezentantul Michelin România şi Balcani a declarat că piaţa anvelopelor de camion de înlocuire ar putea ajunge în acest an la 316.000 unităţi, faţă de 309.000 unităţi în 2012.
În ceea ce priveşte împărţirea pieţei de anvelope în funcţie de utilizare, 54% reprezintă transportul regional, 21% cel de şantier, 12% cel internaţional, 11% cel de distribuţie, camioane mici şi medii, iar 2% cel urban.
De asemenea, potrivit Agerpres, Alina Ghica estimează că piaţa anvelopelor pentru transport internaţional ar putea urca la 35.000 de unităţi anul acesta, faţă de 31.000 anul trecut.
Grupul Michelin a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin deţine în România trei fabrici şi o reţea comercială. Michelin România produce diferite tipuri şi mărci de anvelope, comercializează anvelope noi printr-o reţea naţională de distribuţie, exportă anvelope şi cord metalic în Europa şi America de Nord.