Berarii aruncă în lupta pentru halba românului limonadă şi grapefruit

Producători de bere din România întâmpină vara cu noi lansări - URSUS Cooler şi Bergenbier Fresh Grapefruit.

Ursus Breweries, parte a SABMiller, lansează un nou produs pe piața mixurilor de bere din România – URSUS Cooler (vere în proporție de 40% şi limonadă – 60%).

Noutatea este completată de faptul că URSUS Cooler este prima marcă românească din segmentul mixurilor de bere cu limonadă ce oferă și varianta fără alcool.

Astfel, încă de la începutul lunii aprilie 2013, produsul este disponibil pe piață în varianta cu alcool și fără alcool, la sticle și doze de 0.5 litri, atât în rețelele marilor retaileri, cât și în centrele HoReCa.

“Cererea consumatorilor pentru produse cât mai variate, care să răspundă stilului lor de viață dinamic, a determinat extinderea gamei cu noul URSUS Cooler. Ne adresăm persoanelor active cărora le propunem să aibă o vară cu adevărat antrenantă şi răcoritoare. (…) Ne așteptăm ca segmentul mixurilor de bere să continue pe un trend ascendent, iar noul produs URSUS Cooler, în ambele variante – cu şi fără alcool – să aibă o contribuție importantă în evoluția pieței”, a declarat Mihai Bârsan, vice preşedintele de marketing al Ursus Breweries.  

Grupul SABMiller, proprietarul Ursus Breweries, a raportat o creştere de 23% a volumului vânzărilor din România pentru ultimul trimestru din 2012. La nivel mondial, SABMiller a înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecut o creştere de 2% a volumului vânzărilor de bere.

Cu o săptămână înainte de lansarea anuanţată de cei de la Ursus Breweries şi Bergenbier, producător deţinut de grupul canadian Molson Coors, a ieşit pe piaţă cu o nouă bere, care are un conţinut de alcool de 1,9%. Noul Bergenbier Fresh Grapefrui, un mix de bere cu suc de grapefruit, este disponibil la raft, în varianta sticlă returnabilă de 0.5 l şi doză de aluminiu la 0.5 l.
“Bergenbier Fresh Grapefruit este pariul nostru cu vara (…) Într-o categorie în care suntem pionieri, continuăm să inovăm, aducând experienţele berilor premium în segmentul berilor accesibile”, a declarat Mihai Bonca, director de marketing al Bergenbier S.A.

În România, producătorul Bergenbier operează o unitate de producţie la Ploieşti, iar echipa numără aproximativ 600 de angajaţi. Portofoliul companiei cuprinde: Bergenbier şi Noroc, ca mărci locale; Staropramen, Stella Artois, Beck’s şi Löwenbräu ca mărci internaţionale produse local. Alături de acestea, compania importă specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden.

Vânzările de bere au crescut în 2012 cu 7%, până la 18,2 milioane hectolitri, consumul pe cap de locuitor ajungând la 90 de litri, potrivit asociaţiei Berarii României.

Cea mai multă bere consumată a fost ambalată în PET – 52,5% din piaţă, urmată de sticlă (28,2%), cutie (15,8%) şi halbă (3,5%).
 
Exporturile au atins un nivel istoric, de 230.000 de hectolitri, ceea ce reprezintă 1,23% din producţia locală de bere. Importurile au fost de 430.000 de hectolitri, acoperind 2% din piaţă.