Preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR Marfă, Mustafa Aysun, şi-a dat demisia, potrivit reprezentanților companiei. Acesta a fost ales în urma unei selecţii realizate de un consultant privat, iar numirea sa în funcţie a fost făcută în luna februarie.
Mustafa Aysun a lucrat în Unicredit şi Piraeus Bank, având o experienţă de 15 ani în management. La numirea noii conduceri a CFR Marfă, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a declarat că misiunea noii conduceri a CFR Marfă este să limiteze pierderile companiei şi să o pregătească pentru privatizare.
”Misiunea membrilor Consiliului de Administraţie este de a limita pierderile CFR Marfă şi de a propune în termen de 90 de zile un plan de management al companiei. Este adevărat că până pe 20 iunie vom desemna un câştigător pentru privatizarea companiei însă finalizarea procedurii este una îndelungată, iar noul management al companiei va avea timpul necesar pentru a realiza acest plan de management”, a declarat atunci ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Preţul de pornire a licitaţiei pentru 51% din acţiunile CFR Marfă este de aproape 800 de milioane de lei, iar dosarul de prezentare va putea fi achiziţionat contra sumei de 10.000 de euro sau echivalent în lei.
Documentele pentru licitaţie sunt disponibile la sediul MT, începând cu data de 9 aprilie.
Participanţii trebuie să depună 10.000 de euro sau echivalent în lei prin ordin de plată la Trezorerie sau într-un cont de la Eximbank. Ei vor trebuie să semneze un angajament de confidenţialitate, iar documentele de precalificare se pot depune până la data de 22 aprilie orele 16.00. Deschiderea documentelor va avea loc pe 23 aprilie, iar până pe 29 aprilie se analizează documentele şi se publică o listă scurtă cu cei precalificaţi.
Aceştia vor trebui să mai plătească o taxă de 5.000 de euro pentru a consulta camera de date. După această etapă, urmează negocierea pe baza ofertelor depuse, iar termenul de depunere este de 8 mai, iar din 9 mai comisia de privatizare va purta negocieri cu fiecare ofertant în parte. După ce va exista cu lista cu cei precalificaţi, va câştiga cel care va oferi preţul cel mai mare. Sunt mai multe aspecte în contract care ar putea fi subiectul negocierilor. Discutăm chestiunile sociale, ce vor să facă pentru dezvoltare, pentru că, practic, statul nu vinde CFR Marfă, ci se asociază cu o societate. Statul rămâne cu 49% din acţiunile companiei. (Sursa: Agerpres)