Litoralul românesc este încă la început din acest punct de vedere, iar o dezvoltare în mediul virtual a promovării este necesară atât pentru atragerea de turiști străini, cât și pentru o mai bună ghidare a vizitatorilor în vederea evenimentelor care se organizează din ce în ce mai des pe litoral, potrivit Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS). Promovarea turistică românească trebuie să iasă din epoca pliantelor prăfuite și a site-urilor arhaice și să intre în competiția interactivității cu turiștii, folosind platformele sociale, rezervările online și tot angrenajul generos de captare a atenției pe care îl pun la dispoziție aplicațiile multimedia și internetul.
Fiecare stațiune trebuie să aibă un site atractiv, cu prezentări detaliate, cu informații utile, dar și cu tururi virtuale ale locației. Acest gen de ofertă accesibilă inclusiv de pe telefoanele mobile face diferența dintre turismul înapoiat și unul modern, care are acces la lumea globală prin instrumentele fără granițe din world wide web, potrivit FPTS. Cine nu se află pe internet nu există, iar cine se prezintă mediocru în mediul online va fi și perceput ca atare. Litoralul românesc are nevoie de aceea de un update în mediul virtual pentru a putea intra în competiția atragerii de turiști străini, dar și pentru a-i informa pe turiști în timp real cu privire la toate evenimentele destinate petrecerii timpului liber. Moda mașinilor cu megafoane care asurzesc turiștii prin stațiuni anunțându-i orele de desfășurare a spectacolelor de circ ar trebui să înceteze.
În locul vocii sparte din megafon, programul online al tuturor concertelor, spectacolelor sau diferitelor programe de divertisment ar aduce un aer de modernitate pe malul românesc al Mării Negre.