Preţurile variază în funcţie de mărimea şi conţinutul coşului: de la 60 de lei la circa 500 de lei. Valoarea medie a unui coș cadou este, în medie, de 75 lei /angajat și de 300 lei/partener, potrivit Sodexo Soluții pentru Motivare, firmă specializată în soluții de motivare B2B; aproximativ 27% din vânzările de coșuri cadou sunt realizate în preajma Sărbătorilor de Paști.
Pentru companii, coșurile cadou sunt 100% deductibile și neimpozabile, iar pentru angajați sunt scutite de plata impozitului pe venit, în limitele prevăzute de Codul Fiscal.
În 2012, compania Sodexo Soluții pentru Motivare a înregistrat o creștere de 44% a încasărilor aferente segmentului de produse Cadou Pak, comparativ cu anul 2011.
„Coșurile cu valoare mai mare se oferă de obicei managerilor de top din companiile care colaborează cu clienții noștri. Din analizele Sodexo a rezultat faptul că există un segment de clienți pentru fiecare coș de cadou și gamă de preț”, spune Jean Istasse, directorul general al Sodexo Soluții pentru Motivare.
Sodexo estimează ca 68% din cererea pentru coșurile cadou este asigurată în perioada Sărbătorilor de iarnă și peste un sfert dintre acestea – în apropierea Sărbătorilor Paștelui.
Un procent în creștere este cel al vânzărilor coșurilor cadou cu alte ocazii, precum zilele de 1 și 8 Martie, care generează 5% din vânzările totale.
„Coșurile cadou sunt o soluție la care apelează tot mai multe companii din majoritatea domeniilor de activitate de pe piața muncii, datorită avantajelor pe care le oferă. Pe acest segment, avem clienți importanți atât din zona de servicii (marketing, resurse umane), cât și din cea de producție (auto, FMCG)”, mai spune Jean Istasse.
Conținutul coșurilor cadou diferă în funcție de cerințele clienților, însă un element nelipsit îl reprezintă dulciurile premium (pralinele, ciocolata, inclusiv diverse figurine în funcție de evenimentul sărbătorit, biscuiții dulci, dar şi produse de panificație de tipul panettone sau cozona).
Românii cumpără, anual, coşuri de cadouri de circa 10 milioane de euro.