Afacerile Albalact Alba Iulia (ALBZ), cel mai mare producător de lactate local listat la Bursă, s-au menţinut, anul trecut, la 334,8 mil. lei (aprox 79,5 mil. euro), nivel similar cu cifra de afaceri înregistrată în 2011. Profitul net raportat de companie a crescut în 2012 cu 27%, până la 7,3 mil. lei. (aprox. 1,6 mil. euro).
Actionarii au aprobat, astăzi, în adunarea generală, cu o majoritate de voturi, distribuirea profitului aferent exerciţiului financiar 2012 prin acordarea unui dividend brut de 0,0105 lei/acţiune. Dividendele brute vor fi plătite în termen de 5 luni de la data adoptării acestei hotărâri.
„Şi în 2012, ca în fiecare an de la declanşarea crizei, industria lactatelor a fost afectată de factori care au pus mari presiuni pe profitabilitate: scăderea puterii de cumpărare, micşorarea consumului, cota TVA mare, creşterea preţului materiei prime şi a altor cheltuieli, fluctuaţii valutare, secetă. În 2012 am planificat bugetul şi am gândit strategia astfel încât să fim profitabili, cu o stabilitate a afacerilor. Suntem mulţumiti că am reuşit”, spune Raul Ciurtin, preşedinte şi director general Albalact.
Pentru anul acesta, Ciurtin speră la „păstrarea echilibrului între creşterea în volum şi profitabilitate, cu optimizarea cheltuielilor. Aşadar, „urmărim consolidarea poziţiei în categoriile în care suntem lideri (lapte, smântână, unt) şi creşterea în alte categorii (iaurt, brânzeturi), cu menţinerea profitabilităţii. Altă prioritate pentru Albalact în 2013 este diversificarea portofoliului cu extinderi de gamă şi lansări de produse noi. Anul 2013 nu va fi un an mai uşor, însă există în continuare oportunităţi de dezvoltare a business-ului. Sunt şi categorii în lactate care cresc şi vor continua să crească, iar noi mizăm pe ele”, adaugă Raul Ciurtin.
Albalact a continuat să investească în ultimul an în tehnologie, în distribuţie, în dezvoltarea portofoliului, a extins brand-urile în categorii cu potenţial, pe care era sau nu prezent, pentru a le consolida poziţia.
O mare provocare a fost lansarea în 2012 a noului portofoliu de brânză de vaci sub brand-ul Rarăul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de producţie a fabricii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc. Extinderea de gamă a adus compania Albalact, în doar un an, pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci, cu brand-ul Rarăul şi o cotă de piaţă de 9% în valoare (în Februarie 2013)*.
La sfârşitul lui 2012, Albalact a lansat şi un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai tânăr brand al companiei şi creează o nouă categorie în piaţa iaurturilor cu fructe din România: iaurtul cu topping de fructe într-un ambalaj unic pe piaţă.
Albalact este pe locul 3 în topul producătorilor de lactate din România, având o tradiţie de peste 40 de ani pe piaţa românească. Compania produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul.
În 2008, Albalact a intrat pe segmentul brânzeturilor cumpărând pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc (azi deţine 99% din acţiuni).
Principalii competitori ai Albalact sunt Lactalis și Hochland.