Două proiecte de investiţii în infrastructură, estimate la peste două miliarde de euro, vor fi finanţate din fonduri structurale, în urma acordului primit din partea Comisiei Europene, a anunţat Ministerul Transporturilor.
“Comisia Europeană a aprobat marţi, 30 aprilie 2013, includerea a două proiecte de investiţii, care vizează construcţia magistralelor de metrou M4 şi M5, precum şi a tronsonului de autostradă Sebeş – Turda, în Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T), cu susţinere financiară din fonduri structurale”, se arată în comunicatul MT.
Obiectivele de investiţii menţionate au o valoare estimată de peste două miliarde de euro şi urmează să fie finanţate din instrumente structurale, cu durată de implementare până la sfârşitul anului 2015.
În urma discuţiilor purtate de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, pe 25 aprilie 2013, la Bruxelles, în vederea includerii acestor proiecte în POS – T, Comisia Europeană a aprobat modificările solicitate de către partea română, ceea ce înseamnă că Ministerul Transporturilor va putea deconta din bugetul Uniunii Europene, contribuţia de 85% din fonduri structurale.
În prezent sunt în pregătire documentaţiile tehnico-economice, urmând ca, până în luna septembrie 2013, să fie transmise cererile de finanţare şi de rambursare a cheltuielilor. “În urma concretizării acordului comunitar, Ministerul Transporturilor are astăzi asigurată sursa de finanţare pentru demararea obiectivelor de investiţii de importanţă strategică pentru România, magistralele de metrou M4 şi M5 şi tronsonul de autostradă Sebeş – Turda”, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Guvernul a adoptat în data 27 martie 2013 o Ordonanţă de urgenţă care va permite deblocarea unei sume de 104 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de construcţie la Magistrala 5 a metroului bucureştean.
“Astăzi (n.r. miercuri) am adoptat o OUG care ne permite să deblocăm încă 104 milioane de lei, acum, imediat, pentru lucrările de la Magistrala V a metroului Bucureşti, decizie pe care am anunţat-o de altfel de anul trecut, pe care urmează să o implementăm pe măsură ce toate problemele legislative şi procedurale se rezolvă, cea privind trecerea metroului – aşa cum se întâmplă în absolut toate capitalele europene – la Primăria Municipiului”, a spus premierul Victor Ponta, la finalul şedinţei de guvern din 27 martie 2013.
Premierul Victor Ponta declarase că lucrările la Magistrala 5 a metroului Universitate – Drumul Taberei continuă, dar că se dovedesc a fi din ce în ce mai scumpe. Totodată, el a arătat că Executivul va asigura resursele financiare necesare.
El a precizat că Magistrala V a metroului este un proiect mare, în valoare de 1,2 miliarde de euro, cost similar cu al Autostrăzii Comarnic-Braşov.
În 2013, pentru tronsonul de metrou Universitate – Drumul Taberei (M5) a fost prevăzută în buget suma de 135 de milioane de lei, aceasta fiind concentrată în primele două trimestre, iar la rectificare vor fi alocate sume suplimentare, a declarat, pe 11 martie, ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea.
Sursa: Agerpres