Simplu, nu-i așa? Am putea concluziona acest lucru dacă privim creșterea înregistrată în ultimii ani de segmentul online al vânzărilor de bilete de avion, ani care, întâmplător, au coincis și cu cei de criză economică. Pentru România, cifrele oficiale arată o valoare de 500 de milioane de euro în 2012 din comercializarea biletelor de avion, din care aproximativ 10% sunt cumpărate online.
Anual, în România se achiziționează online aproximativ 300.000 de bilete de avion, dar potențialul este mult mai mare de atât, în condițiile în care jucătorii străini au debutat pe piață, iar marii turoperatori și-au deschis portaluri proprii de rezervare sau și-au implementat în site-urile agențiilor softuri care să permină acest lucru. Astfel, pe o piață dominată de Paravion.ro și Voral.ro, au apărut polonezii de la Esky, respectiv grecii de la Tripsta și cei de la Air Tickets 24. Mai mult, într-un interviu pentru Capital, Wolfgang Pagl, director of market management pentru Europa de Est, Austria și Elveția al Expedia – una dintre cele mai mari companii de turism online din lume – a declarat că pregătește „cucerirea“ României.
Portalurile specializate în comercializarea biletelor de avion online reprezintă o piață de aproximativ 55 de milioane de euro în România. Deși sunt între 30 și 40 de astfel de magazine, doar cinci-șase jucători au notorietate și vânzări ce merită luate în calcul.
La nivel mondial, în 2012, aproximativ 34% din încasările totale din turism veneau din zona online. Mai mult, trendul îl reprezintă rezervările de pe mobil și tablete. În prezent, 74% dintre pasageri își cumpără biletele de avion de pe site-urile operatorilor aerieni, iar 70% dintre executivii din aviație sunt siguri că aplicațiile pe mobil vor fi un canal de vânzare dominant până în 2015. Aceleași studii arată că, în următorii doi ani, 89% dintre companiile aeriene vor vinde bilete prin intermediul aplicațiilor pentru smartphone-uri.