‘Nu am întâmpinat dificultăţi în a găsi furnizori pentru produsele tradiţionale de Paşte, respectiv carne de miel şi ouă. Toţi furnizorii noştri pentru acest tip de produse sunt din România. Faţă de perioada de Paşte din anul trecut, preţurile la ouă au scăzut cu aproximativ 40%, dar se estimează o uşoară creştere începând cu luna mai. În ceea ce priveşte carnea de miel, preţurile sunt similare cu anul trecut’, a declarat reprezentatul Carrefour România.
În hipermarketurile real,-, carnea de miel va proveni tot din România, iar reprezentatul retailerului, Adriana Piţa, susţine că, prin modul de ambalare, se va încerca acoperirea mai multor niveluri de preţ.
‘Producătorii români ne dau semnale că miel este suficient anul acesta. Paştele cade mult mai târziu decât în ceilalţi ani şi mieii vor fi între 10-13 kg. Ca nivel de vânzări sperăm să le depăşim pe cele de anul trecut, ţinând cont că preţul este semnificativ mai mic decât în 2012. Pentru ouă ne situăm într-o perioadă foarte bună, care înseamnă cantităţi suficiente în magazine şi preţ accesibil’, a declarat Piţa, division manager corporate communication în cadrul real,-.
Aceasta a spus, totodată, că perioada de Paşte este a doua cea mai dinamică perioadă a anului.
‘În această perioadă există categorii care îşi dublează vânzarea şi categorii care au o evoluţie liniară. Ca medie, însă, cele două săptămâni înainte de Paşte aduc un impuls în vânzări de aproximativ de 30 %. Ca şi particularitate, anul acesta în paralel avem şi oferte deosebit de atractive pentru începutul sezonului cald şi sărbătoririi Zilei de 1 Mai’, a precizat Adriana Piţa.
Reprezentanţii Kaufland au declarat că, per ansamblu, estimează vânzări, în perioada Paştelui 2013, comparabile celor de anul trecut, având în vedere că Paştele Ortodox din acest an este la o distanţă de aproximativ cinci săptămâni de cel Catolic/Protestant. De asemenea, aceştia au declarat că se aprovizionează de la furnizori locali sau regionali de cele mai multe ori.
La Metro produsele din carne de miel privin, în proporţie de peste 95%, de la furnizori locali.
La rândul său, Călin Costinaş, vicepreşedinte al retailerului Profi Rom Food, a declarat că vânzările de Paştele Ortodox nu vor excela în acest an din cauza faptului că Paştele Catolic a fost în urmă cu cinci săptămâni şi sărbătoarea este la finalul săptămânii, în care avem ziua liberă de 1 Mai, când foarte multe persoane pleacă din oraşele mari. În plus, va exista reţinere din partea consumatorilor în a cheltui mulţi bani. De asemenea, acesta a spus că, în acest an, preţurile la ouă sunt cu 50% mai mici faţă de 2012.
Sursa: Agerpres