Ajutor la îndeplinirea dorințelor poate da o agenție de turism care trebuie să fie atât de inventivă, încât, la finalul deplasării, partenerii de afaceri sau angajații companiei, care duce socializarea și fidelizarea la un alt nivel, să rămână cu fotografia unui moment pe care-l trăiești o dată în viață.
Când ai bugete de până la 2.000 de euro de persoană – așa cum erau acestea în 2008 -, creativitatea turoperatorilor scoate la iveală pachete de referință. Printre acestea se numără deplasări în Brazilia și, ulterior, închirierea unor elicoptere pentru a ajunge în inima junglei sau la cascada Iguasu, chartere private cu destinația Viena, Praga sau Roma, pentru a-i vedea în concert pe Tina Turner, Bon Jovi, Lionel Richie sau Celine Dion. Experienţe memorabile pot oferi și Grand Prix-ul de la Monaco (inclusiv pilotarea unei mașini de Formula 1 pe circuitul urban), vizita la fabricile Lamborghini sau Ferrari din Italia ori participarea la festivalul de la Pamplona. Pe lângă acestea, nenumărate deplasări pentru parteneri, teambuildinguri și conferințe plătite fără prea multe întrebări. Clienți ai agențiilor erau, de regulă, companiile din zona pharma, publicitate și IT.
Astăzi, piața MICE (meetings, incentives, conferences, events) s-a reinventat și s-a adaptat noului buget al clienților. Începând cu 2009, nu numai că bugetele s-au diminuat considerabil (s-a ajuns la maximum 500 de euro de persoană în Europa), dar deplasările în străinătate au început să fie înlocuite cu organizarea de evenimente în țară.
Pentru cine își mai permite o ieșire din România, agențiile s-au pregătit temeinic. Au renegociat contractele cu furnizorii străini și au găsit idei noi, inedite, pentru bugetul înjumătățit al clienţilor. Ce-a ieșit? Închirierea unor castele în jurul Pragăi pentru organizarea conferințelor și serilor festive, plimbări cu balonul cu aer cald în Cappadocia (Turcia), închirierea unui cazinou și organizarea unui turneu de poker privat cu premii, sau chiar închirierea roții din Prater (Viena) exclusiv pentru un teambuilding la înălțime.
Un lucru ar mai fi de menționat cu privire la ce înseamnă – financiar vorbind- această socializare în mod inedit. Sunt agenții ale căror cifre de afaceri sunt date aproape exclusiv de acest segment și turoperatori care ajung până la 40% din rulaj din astfel de activități. Ca o valoare, segmentul MICE înseamnă o piață de aproximativ 100 de milioane de euro anual.
Socializarea dusă la un alt nivel
4 mai 2013, 22:40
Ultima modificare în 5 mai 2013, 01:40
O deplasare în Brazilia pentru plimbări în jungla Amazonului sau la cascada Niagara, locuri în tribună la meciuri de Champions League sau acces la concertele celor mai în vogă artiști - sunt cadourile la care un angajat visează, iar compania pentru care lucrează le poate transforma în realitate.
Etichete: agentii de turism,
conferinta,
evenimente,
meeting,
socializare
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- S-a ajuns la un acord cu Rompetrol în privinţa creanţei datorate de companie
- CCI Covasna: Investiţia Holzindustrie ar putea afecta cel mult 440 de persoane şi 50 de firme
- Victor Ponta: România va deveni independentă energetic în următorii 5-10 ani
- UPDATE Comisia Europeană: Economia României va creşte cu 1,6% în 2013 şi cu 2,2% în 2014
- Alpha Bank vrea să obţină de la investitorii privaţi 10% din emisiunea de noi acţiuni
- Ponta: Petrom va investi peste 300 de milioane de euro pentru noi sonde
- Retailerii s-au aprovizionat de Paşte cu ouă şi miei de la furnizori din România
- Olli Rehn: România, printre cele trei candidate evidente la ieşirea din procedura de deficit excesiv
- Grupul Rompetrol a acordat granturi în valoare de 1 milion de dolari, în perioada 2009-2012
- UE: Slovenia nu va avea nevoie de asistenţă financiară dacă va reforma sistemul bancar