Allianz, cel mai mare asigurător din Europa, a declarat că profitul net pe primul trimestru a urcat cu 24%, până la 1,7 miliarde euro, pe fondul avansului important al afacerilor.
Veniturile totale ale asigurătorului german au urcat cu 6,6%, până la 32 miliarde euro, de la nivelul de 30,1 miliarde euro din trimestrul I 2012.
Astfel, profitul operaţional a crescut cu 20%, până la 2,8 miliarde euro, comparativ cu primul trimestru din 2012 când a fost de 2,3 miliarde euro.
“Îmbunătăţirea rezultatelor a fost susţinută de toate segmentele de business, având, aşadar, o bază solidă extinsă. Prin urmare, startul în anul fiscal curent poate fi descris ca fiind un adevărat succes”, a declarat Michael Diekman, CEO al Allianz SE.
Cu toate acestea, asigurătorul atrage atenţia asupra provocărilor ce se menţin pentru acest an. “Suntem pe drumul cel bun pentru atingerea ţintei de profit pentru acest an. În ciuda rezultatului bun din primul trimestru, prin prisma riscurilor de piaţă existente în opinia noastră, conducerea nu vede motiv pentru ajustarea prognozelor pentru anul fiscal 2013”, adaugă Diekman.
Pentru acest an, Allianz are în plan obţinerea unui profit operaţional cuprins între 8,7 miliarde euro şi 9,7 miliarde euro, comparativ cu 9,5 miliarde euro în 2012.
Acţiunile Allianz avansau cu 1,8% pe bursa din Frankfurt în această dimineaţă, până la 118,5 euro, ducând astfel la 13% aprecierea de la începutul anului şi evaluând compania la 54 miliarde euro.
Allianz a propus un dividend de 4,5 euro pe acţiune din profitul pe anul trecut, care aproape s-a dublat până la 5,49 miliarde euro.