Documentul analizează atractivitatea pe care o prezintă ţările şi principalele lor oraşe pentru studenţii străini, luând în considerare numărul studenţilor străini înscrişi la cele mai bune 126 programe de master din lume.
Potrivit studiului ‘MBA city monitor’, localizarea şcolii este un factor extrem de important în alegerea unui MBA, înaintea altor condiţii precum taxele de şcolarizare sau poziţia şcolii în clasamente. Localizarea figurează pe locul al treilea între argumentele determinante în luarea unei asemenea decizii.
În acest sens, Spania, cu trei dintre cele mai bune facultăţi de economie din lume, este una din destinaţiile cele mai populare, cu un total de 1.377 studenţi străini, potrivit Agerpres.
În fruntea clasamentului se află SUA cu 10.135 studenţi şi Marea Britanie, cu 1.582 şi apoi Spania. Urmează Canada (1.135), Franţa (855), Singapore (668) şi China (563).
Circa 1.400 de studenţi străini aleg anual Spania pentru a urma un MBA, generând un impact asupra economiei spaniole de circa 100 de milioane de euro. Fiecare student cheltuieşte, în medie, 77.000 de euro pe an pentru taxe de şcolarizare şi întreţinere.
‘Studenţii nu aduc doar venituri directe oraşului pe perioada de studiu, ci reprezintă şi o sursă importantă de resurse economice după finalizarea masterului’, semnalează autorul studiului, Ivan Bofarull, director de analiză şi strategie la ESADE.
Raportul citat conţine şi un clasament al oraşelor care oferă studii de MBA pentru străini. În acest sens, Barcelona se situează pe poziţia a cincea în lume şi pe locul doi în Europ, cu un total de 857 studenţi internaţionali, după Boston, New York, Londra şi Chicago.
Madridul se clasează pe poziţia a 13-a la nivel mondial şi pe locul patru în Europa.