„Creşterea a depăşit creşterea pieţei în ansamblu. Asta ne arată că există în continuare segmente în piaţa lactatelor cu potenţial de dezvoltare, iar consumatorii îşi păstrează încrederea în brand-urile şi în produsele româneşti. Sunt categorii în care Albalact are rezultate foarte bune, cu o dublare a vânzărilor – este vorba despre iaurt şi brânză proaspătă de vaci – iar pe aceste categorii compania mizează în continuare. Urmărim să avem, însă, o creştere profitabilă şi să ne consolidăm poziţia de lider, acesta este un obiectiv strategic pentru Albalact”, explică Irina Mandoiu, director comercial Albalact.
Mai departe, în 2013, „estimăm că piaţa lactatelor nu va avea o evoluţie mai bună anul acesta faţă de anul trecut, mai ales că factorii de presiune încă există – cheltuieli şi costuri mari ale materiilor prime, constrângeri economice, putere mică de cumpărare. O revigorare a consumului ar putea veni şi din micşorarea cotei TVA”, adaugă Mandoiu.
Albalact a continuat să investească în ultimul an în tehnologie, în distribuţie, în dezvoltarea portofoliului, a extins brand-urile în categorii cu potenţial, pe care era sau nu prezent, pentru a le consolida poziţia.
O mare provocare a fost lansarea în 2012 a noului portofoliu de brânză de vaci sub brand-ul Rarăul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de producţie a fabricii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc. Extinderea de gamă a adus compania Albalact, în doar un an, pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci, cu brand-ul Rarăul şi o cotă de piaţă de 9% în valoare (în Februarie 2013)*.
La sfârşitul lui 2012, Albalact a lansat şi un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai tânăr brand al companiei şi creează o nouă categorie în piaţa iaurturilor cu fructe din România: iaurtul cu topping de fructe într-un ambalaj unic pe piaţă.
Albalact este pe locul 3 în topul producătorilor de lactate din România, având o tradiţie de peste 40 de ani pe piaţa românească. Compania produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul.
În 2008, Albalact a intrat pe segmentul brânzeturilor cumpărând pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc (azi deţine 99% din acţiuni).
Principalii competitori ai Albalact sunt Lactalis și Hochland.