Numărul de kilometri parcurşi de americani cu maşina a atins un vârf în 2007, când media pe persoană se situa la 16.166 km pe an. De atunci, distanţele parcurse cu maşina s-au întors la nivelurile anterioare. În 2010, media pe persoană în SUA era de 15.434 km, sub media anului 2000.

Potrivit unui sondaj realizat de Zipcar/KRC, aproape 80% dintre americanii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani consideră că preţul mare al benzinei, al întreţinerii şi parcării descurajează tot mai mult deţinerea unei maşini în proprietate. Chiar şi tinerii americani care îşi permit o maşină au ales în ultima perioadă alternative de deplasare. Din 2001 şi până în 2009, tinerii cu familii a căror venituri depăşesc 70.000 de dolari anual au crescut ponderea utilizării bicicletei cu 122%, a transportului public cu 100% şi a mersului pe jos cu 37%.

Tinerii conducători auto americani nu doar că şofează mai puţin decât un american adult, dar conduc mai puţin decât toate celelalte generaţii. Astfel, doar 73,3% dintre americanii care fac parte din Generaţia Y, ce cuprinde persoanele născute între 1980 şi 2000, conduc regulat o maşină, în timp ce membrii Generaţiei X, formată din persoane născute între 1965 şi 1979, care conduc constant au o pondere de 84,6%.

În SUA, persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 de ani au condus cu 23% mai puţini kilometri în 2009 decât americanii care aveau aceeaşi vârstă în 2001. Aceeaşi categorie de vârstă a făcut cu 24% mai multe călătorii cu bicicleta şi a mers pe jos cu 16% mai mult decât corespondenţii lor din 2001.  

Dacă am urmări aceste comportamente şi în România am putea spune cu ironie că autorităţile române nici nu s-au mai obosit să dezvolte infrastructura rutieră, forţând practic alegerea bicicletei şi a mersului pe jos.

Click pentru mărire

SURSA: Column Five