EXIMTUR, una dintre cele mai importante agenții de turism din România, cu capital integral autohton, a realizat, în primele patru luni ale acestui an, o cifră de afaceri de peste 12,5 milioane de euro, în creștere cu 9% față de perioada similară a anului trecut.
În intervalul ianuarie – aprilie 2013, EXIMTUR a vândut servicii de călătorie pentru aproximativ 60.000 de clienți. “Tendințele de călătorie ale anului 2013 reflectă situația prudentă în care se dezvoltă economia românească în relație cu deschiderea spre călătorii specifică turiștilor români”, a declarat Lucia Morariu, președinte-director general EXIMTUR.
Activitățile de ticketing și business travel au însumat o cifră de afaceri de aproape 6 milioane de euro, nivel similar cu cel consemnat în aceeași perioadă a anului 2012. Pe aceste segmente, EXIMTUR a avut, în primele 4 luni ale anului, circa 21.500 de clienți, cu o valoare medie a vânzărilor per client de 274 de euro, în creștere cu 2%, față de valoarea medie din primele patru luni ale anului 2012. “Activitatea de business – travel este marcată încă de plafonarea bugetelor de călătorie ale corporațiilor, care așteaptă semnale mai concrete de creștere economică în România”, precizează Lucia Morariu.
Activitatea de vânzare servicii și pachete pe destinații externe au generat vânzări de aproximativ 4,1 milioane de euro, în creștere cu 14 % față de aceeași perioadă a anului 2012. Peste 11.700 de turiști au călătorit cu EXIMTUR în primele 4 luni ale anului, pe destinații externe. Valoarea medie a pachetului per turist a fost de circa 350 de euro.
Destinațiile interne au adus la bugetul companiei, în primele 4 luni, încasări de 2,5 milioane de euro și un număr de peste 18.700 de turisti, în creștere cu 50% față de aceeași perioadă a anului 2012. Valoarea medie a pachetului de servicii per turist a fost de 133 de euro. “Cumpărarea de vacanțe de către turiștii români are o notă optimistă, dar aceștia se orientează mai mult spre destinații în țară sau apropiate de țară, spre vacanțe cu mijloace proprii de transport și au bugete echilibrate de călătorie. Hotelurile cu servicii “all inclusive” și cele cu dotări superioare de pe Litoralul românesc, îndeosebi din Mamaia, atrag din ce în ce mai multi turiști. Clienții cu bugete mai mici de călătorie aleg Bulgaria sau stațiunile din sudul Litoralului”, mai spune președintele EXIMTUR.
Principalele destinatii de călătorie la nivelul companiei EXIMTUR, in primele 4 luni ale au fost România – în creștere cu peste 50% la cifra de vânzări,Turcia – în crestere cu 5%, Grecia – în creștere cu 86%, Bulgaria – in creștere cu 23%, Spania – în scădere cu 28%, Italia – în creștere cu 32%, Franta – în scădere cu 24%, Austria – în scădere cu 22%, Croația – în creștere cu 22%, Emiratele Arabe Unite – în scădere cu 10%. România, ca destinație, a fost cea mai căutată de către turiștii care au apelat la serviciile EXIMTUR, iar vedeta sezonului este Litoralul, cu o creștere de 56% în cifra de vânzări. Pachetele vândute în cadrul programului ”Înscrieri Timpurii”, inițiat de ANAT, împreună cu asociațiile hotelierilor, au înregistrat creșteri de peste 70% până la această dată.
Cele mai vândute stațiuni până la această dată sunt Mamaia – creștere 92%, Eforie Nord – creștere 14%, Neptun – creștere 113%, Saturn – creștere 33%, Jupiter – creștere 1%, Venus – creștere 24%, Băile Felix – scădere 4%, Mangalia – creștere 14%, Costinești – creștere 4%, Olimp – creștere 13%, Băile Herculane – creștere 63%, Cap Aurora – creștere 127%.
Grecia este cea mai dinamică destinație externă în anul 2013, cu o creștere de 86% în cifra de vânzări. “Este evident că destinațiile-vedetă ale sezonului de
vară 2013 vor fi Litoralul românesc, Grecia și Bulgaria”, conchide Lucia Morariu.