„Din punct de vedere comercial, pâinea reprezintă un segment care contribuie în mod semnificativ la creșterea cifrei de afaceri a Cora”, spunea, exact în urmă cu un an, Philippe Lejeune, directorul general al cora România.
Cele 10 hipermarketuri cora din ţară frământă zilnic peste 12 tone de aluat, din care coc 130 de tipuri de pâine și specialități de brutărie. Ponderea vânzărilor raionului de brutărie este de circa 1% din totalul vânzărilor, la nivelul întregului lanț cora. Ca să vă faceţi o idee, brutăria a înregistrat, în primele patru luni din 2012, o cifra de afaceri de 7,7 milioane de lei (echivalentul a circa 1,7 mil. euro), în creștere cu 15% față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Deși cifrele anunțate în presă de Patronatul Român din Industria de Morărit şi Panificaţie (ROMPAN) arată că numai în ultimii zece ani, consumul de pâine pe cap de locuitor la nivel național a scăzut cam cu 10 kilograme, vânzările de pâine la cora se consolidează. Vorbim de creștere de 16% a vânzărilor anul acesta față de anul trecut, trend crescător susținut și de deschiderea a două magazine noi. Unul dintre motivele pentru care rezultatele noastre sunt pe plus, este diversificarea gamei de pâine. Franzela rămâne preferata românilor, dar celelalte tipuri de pâine precum bagheta, încep să fie din ce în ce mai căutate. De exemplu, vânzările la baghete au crescut cu 25% anul acesta, o treime din baghetele vândute de tot lanțul cora fiind cumpărate în București”, explică Ana Maria Florea, responsabil PR pentru cora România.
Până pe 2 iunie, la cora are loc „Sărbătoarea Pâinii”. Brutarii şi brutăriţele lanțului de retail vor coace, rând pe rând, câte o săptămână în fiecare din magazine, peste 130 de tipuri de pâine – de la pâine albă (franzelă, rotundă, pave, toast), integrală, graham, cu cereale, pâine țărănească până la pâine ecologică și specialități de pâine (baghetă, ciabatta, chifle, crutoane).
Anul trecut, reprezentenţii retailerului estimau că „Sărbătoarea Pâinii” va crește vânzările de pâine ale Cora cu 40%, în timpul evenimentului.
În general, românii sunt mari consumatori de pâine (cu 110 kg anual pe cap de locuitor, faţă de media europeană de 78-80 kg – n.red.), dar segmentul specialităţilor, ajuns la maturitate pe pieţele occidentale, este abia în fază de dezvoltare la noi.
cora România are în prezent 10 hipermarketuri, dintre care patru la București și câte unul la Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanța și Bacău.
În 2013, sunt programate alte două deschideri, la Slobozia și Constanța.
Philippe Lejeune, directorul general al Cora România, spera la o creștere organică a vânzărilor de 4-5%, în 2012. Cora se aştepta şi în 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 3%, comparativ cu nivelul de 328 milioane euro din 2010.