Carrefour vrea să ducă produse românești în magazinele rețelei din Italia și Spania

Curând, românii stabiliți în Italia și Spania ar putea găsi în rețele locale ale Carrefour rafturi cu produse românești.

”Am iniţiat discuţii cu reprezentanţii Carrefour Italia, care ne-au spus că au văzut că un număr mare de români fac cumpărăturile aici şi ar fi bine dacă le-am pune la dispoziţie pentru vânzare produse româneşti. Este un proiect la nivel de discuţii. Şi în Spania ne-am gândit să furnizăm produse româneşti în reţeaua noastră, pentru că şi aici se află o mare comunitate de români”, explică Vlad Ardeleanu, directorul comercial al Carrefour România.

Dintr-un total de 45.000 de produse comercializate în magazinele Carrefour România, în jur de 1.400 de referinţe sunt produse marcă proprie. Deocamdadă, mărci proprii – peste 90% dintre produsele alimentare sunt fabricate în România -, aduc 13% din vânzările celor de la Carrefour. Compania a înregistrat anul trecut vânzări de 986 milioane euro, fără TVA, cu 3% mai mari faţă de valoarea din 2011.

În România, Carrefour numără 116 magazine (24 de hipermarket-uri „Carrefour”, 68 de supermarket-uri „Market”, și 24 de magazine de proximitate „Express”).
Cu peste 9.900 de magazine în 33 de țări, grupul Carrefour este este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial.

Un scenariu optimist arată că și în România cel puţin două miliarde de euro se vor muta în următorii doi – trei ani de la brandurile producătorilor la mărcile proprii ale retailerilor. Faptul că, în 2012 acestea au atins deja pragul de un miliard de euro, adică 12%-14% din comerţul modern – confirmă scenariul. Media în statele europene este de peste 23%. Atuurile mărcilor private rămân prețul mai mic cu până la 20% față de mărcile producătorilor și faptul că sunt girate de brandurile consacrate ale retailerilor.

Piaţa de retail din România are o rată anuală medie de profitabilitate de 5%, din total vânzări, care au fost de aproximativ 17 miliarde euro, în 2012.

Primii cinci retaileri din topul privind vânzările la nivel naţional în 2012 deţin 30% din piaţă, a arătat, joi, Daniela Bădilă, director Direcţia Bunuri de Consum, din cadrul Consiliului Concurenţei. Astfel, pe primul loc în top se află Kaufland, urmat de Carrefour, Metro, Selgros, Lidl, Real, Profi, Penny & XXL, Auchan, Mega Image, Cora şi Billa.