Conform calendarului iniţial, două noi modele (unul pentru Alpine şi celălalt pentru Caterham) urmau să fie lansate pe piaţă în 2016 însă cei doi parteneri nu au înfiinţat încă societatea mixtă care urmează să se ocupe de acest proiect. Comunicatul publicat în luna noiembrie a anului trecut precizează foarte clar că grupul Caterham va prelua o participaţie de 50% din acţiunile societăţii Automobiles Alpine Renault, deţinută în prezent în întregime de Renault SAS, iar societatea apărută în urma acestui parteneriat trebuia să vadă lumina zilei în luna ianuarie 2013.
Însă la şapte luni după anunţarea parteneriatului nu s-a întâmplat nimic. ‘Există unele probleme juridice care au apărut în rândul acţionarilor. Situaţia este mai complicată decât credem însă sunt în continuare încrezător’, a declarat directorul de proiect Bernard Ollivier. Acesta a precizat că fără a aştepta înfiinţarea societăţii cei doi parteneri au început să lucreze la proiect. O echipă a constructorului britanic este prezentă la uzina de la Dieppe, iar lucrările la designul celor două vehicule au început deja. La rândul lor, reprezentanţii Caterham consideră că înfiinţarea joint-venture-ului este doar o formalitate care va fi finalizată în perioadă următoare.
Deşi este prea devreme pentru a pune sub semnul întrebării parteneriatul cu Caterham, Renault analizează şi un plan B potrivit căruia ar urma să se ocupe singur de relansarea mărcii sport Alpine dacă va fi nevoie. ‘Indiferent ce se va întâmpla, maşinile Alpine vor intra pe piaţă în 2016 la un preţ de cost mai mic de 50.000 de euro’, a spus Bernard Ollivier. Acest proiect este important pentru Renault care a promis că va păstra cei 300 de angajaţi de la Dieppe, uzină care ar trebui să producă 25.000 de vehicule în total.
Anul trecut, Renault a decis să adauge alte două mărci la portofoliul său de branduri, compus în prezent din Dacia şi Renault, prin reintroducerea mărcii de automobile sportive Alpine şi crearea unei noi mărci de automobile de lux Initiale Paris.
Marca Alpine a fost fondată în anii 1950 şi a câştigat recunoaştere în rândul entuziaştilor datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor ’60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport la începutul anilor 1970. Producţia modelelor Alpine a fost suspendată în anii 1990.
În România, Renault are 17.500 de angajaţi, iar masa salarială este de 300 milioane euro pe an. Principalele entităţi ale Grupului Renault în România sunt Uzinele Dacia de la Mioveni, centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, direcţia comercială Renault Commercial Roumanie şi Matriţe Dacia.